RM79 Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg lurer på om dere har hatt forskjellige graviditetstegn i svangerskapene. Selv spydde jeg de første 3 mnd første gangen, var utrooolig kvalm. Jeg er nå andre gangs, 6+3, og merker ingenting til kvalmen. Kanskje burde jeg vere lettet over at jeg er i god form, men begynner liksom å spekulere på om ting er som de skal, skjønner? De tegnene jeg har er at jeg eg er veldig trøtt, ømme bryster og kaffe smaker ekkelt plutselig.
3 blå Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg er gravid for 2. gang og jeg synes graviditetene er ganske så forskjellige. Med nr 1 var jeg konstant kvalm fra uke 5 til uke 13 og så hadde jeg absolutt ingen plager frem til fødsel. Denne gangen har jeg vært småkvalm, men den begynte ikke før uke 8-9 og varte i noen få uker. Men jeg har desto mer andre plager denne gangen... Bekkenløsning, vondt i ribbeina, masse ubehagelige kynnere og er generelt mer sliten. Det er en annen far denne gangen, men jeg vet ikke om det har noe å si for symptomene. Tror nok ikke du skal bekymre deg, alt er jo normalt! Lykke til videre
Bea80 & Gullgutten Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Forrige gang var jeg veldig plaget med tretthet, ømme bryster og halsbrann og jeg spiste Non sSop hver dag, som jeg kommer på.... Denne gang har jeg vert mer kvalm...til og med spydd, ømme bryster, vil ikke ha kaffe eller noe særlig med søtt. Forrige gang fikk jeg gutt, kanskje dette blir en jente? ..... Ingen grunn til bekymring, det er normalt å ha ulike svangerskap.
HippieChic Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Helt normalt! Gravid for andre gang og det er helt annerledes.. Første gang var jeg kvalm i 4 mnd, og så var resten av svangerskapet en lek. Bare gøy :-) Men nå, huff.. trøtthet, hormonsvingninger, ikke glad i søte ting lenger, kynnere, bekymringer og føler meg jevnt over "blæ" (fant ikke noe bedre ord..hehe) Jeg tror ikke noen svangerskap er like, og håper på at dette betyr en litt enklere fødsel, gjør meg ferdig med det verste nå liksom. Lov å håpe ihvertfall.. ;-)
Pirkeanonym Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Mine svangerskap har hittil vært ganske like. Jeg er nå 20 uker på vei. Har hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge svangerskap, verre denne gangen iforhold til sist gang.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 nr 1 & 3- kastet opp i 9 mnd- jenter nr 2- bare småkvalm de 3-4 første mnd- gutt Nå med nr 4- småkvalm de 3-4 første mnd... dem sier jente men er ikke 100 % sikker.. Jeg selv har guttefølese...
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Har hatt det veldig likt hittil Er i uke 24 nå. Har tom samme vektoppgang og symfysemål. Var helt utslått de første 3 mnd denne gangen, men det var pga jernmangel. Har nok litt mer antydning til bekkenløsning også.
fia08 Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Ganske forskjellige svangerskap selv om begge har vært tøffe. 1 gang; (jente) ekstremt kvalm fra uke fem til fødsel, kraftig bekkenløsning, hyppige blodtrykksfall, plagsomme/smertefulle kynnere døgnet rundt osv. 2 gang; (gutt) ekstremt kvalm fra uke 6 til 12, ganske kvalm fra uke 12 og utover (er fortsatt gravid). Endel mindre bekkenløsning, men ganske så kraftig denne gangen også. Mindre blodtrykksfall. Mindre plager generelt denne gangen heldigvis. =)
twoboys & a girl Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Alle tre har vært ganske like, kvalm og kastet opp. Men første gangen hadde jeg lite bekkenløsning, har ennå ikke slått ut nå tredje gangen. Tyngre svangerskap for hver gang.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Nr.1 ei jente, kvalm fra uke 6 til uke 8, litt ømme bryster og ekstrem trøtt. Fikk lyst på juice, is og kanelboller, og solo istedenfor cola og kaffe. Litt bekkenløsning. Nr. 2, ei jente kvalmuke 5+5 til uke 10 -12. Gikk opp 5 kg bare i første trimester, spiste hele tiden for ikke spy. Treg mage, forstoppelse og kvalme av og på hele graviditeten. Mange luftveisinfeksjoner og alvorlig bekkenløsning. Fikk lyst på juice og sitronkake. Nr. 3, vet ikke hva det er ennå. Litt kvalm i uke 6-8. Litt trøtt ellers ok form. Orker ikke kaffe eller cola. Ikke spesielt lyst på noe søtt eller. Mer likt første svangerskap som var enklere.
vårspiren Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Nr.1-jente: Helt supert svangerskap, ingen plager i det hele tatt. Nr.2-muligens jente iflg. ul: Kastet opp i sju uker, gått ned 8 kg., uvi til stadighet (gikk til nyrene sist), hodepine, kynnere mm. Så det er tydelig at det kan variere fra gang til gang!
MadameMimm Skrevet 4. november 2009 #12 Skrevet 4. november 2009 Dette er mitt tredje sv.skap. Har to gutter fra før, og de to svangerskapene var helt like. Venter visstnok en jente denne gang, svangerskapet føles helt likt de forrige, men vektøkningen er betydelig mindre denne gang. Så litt forskjell er det hos meg iallefall (-:
Nine:) Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Svangerskap nummer 3 her.. Og det er også 3 veldig ulike svangerskap... rart det er sånn egentlig... jente-gutt-jente-.... Felles for alle er bekkenplager da.. men men at går jo over etterhvert:)) Best form med gutten:))
sunshine_25 Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 Føler med deg der!! Hadde det gjennom hele første svangerskapet mitt, og er LIVREDD for at det skal bli sånn denne gangen også!!! STÅ PÅ!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå