Gå til innhold

Tilbehør til kjøttkake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poteter, brun saus, ertestuing eller makaroner :D Og tyttebær :D

Skrevet

poteter, brun saus, tyttebærsyltetøy

enten ertestuin, kålstuing eller kokte erter og gulrøtter

Skrevet

Må ha hjemmelagde kjøttkaker, vi:)

 

Til dem har vi hjemmelaget brun saus, poteter, gulrøtter, brokkoli, hodekål, og tyttebærsyltetøy eller syltet gresskar.

 

Hva vi har av grønnsaker til, kan variere alt etter hva vi har i hus. Men gulrøtter er det alltid:)

Skrevet

For det meste ertestuing og tyttebærsyltetøy, men det kan også være makaronistuing eller gulrotstuing (som egentlig bare er hvit saus med makaroni eller gulrotskiver oppi).

 

Nå fikk jeg lyst på hjemmelagede kjøttkaker gitt! :-)

Skrevet

Hjemmelaget brunsaus (viktig), poteter og makaroni og iskald melk som drikke. Nam:)

Skrevet

Kjøttkaker, poteter, kjøttkakesaus og makaronistuing! DEILIG! Vi skal ha det i dag ;-)

Er egentlig forbauset over at det er ingen av dere som bruker makaronistuing! :-p Det som er så godt..

Gubben bruker tyttebær også da, men det gjør ikke jeg.

Skrevet

Anonym 09:48!!

 

Skal gullerøttene kokes før man skjærer dem opp i biter og har dem i sausen?

Og går det an å ha BÅDE makaroni OG gulrot oppi?

Jeg eelsker makaronistuing, og har gjerne lyst til å prøve flere varianter :-p

Skrevet

Oppskrift på makaronistuing da? Kunne godt ha tenkt meg å prøve det:-)

Skrevet

anonym 09.52

 

Hmmm ingen grønnsaker, men poteter, brunsaus og makaroni. Og melk! Sunt! :-p

Skrevet

Brun saus (laget av kraften til kjøttkakene)

 

Kokte gulrøtter, blomkål og brokkoli.

Erter, ertestuing om jeg gidder. (to vil ha, og 3 vil ha bare erter)

Rørte tyttebær.

Skrevet

Jeg bruker mye kålrabistabbe eller kålstuing for det er noe av det beste jeg vet, ellers er surkål en skrekkelig god treer :) makaroni hvis jeg ikke har grønnsaker, eller en grateng med makaroni og potetmos og grønnsaker :)

Rotmos er også namnam :)

Vi hadde kjøttkaker i går, hjemmelagede og deilige :)

Skrevet

Brun saus, kålrabistappe, poteter og gulerøtter

Skrevet

Anonym 10:15!

 

Man koker bare makaroni, også lager man hvit saus fra bunnen, og putter de kokte makaroniene oppi :-) Så rører man rundt! Finito ;-)

Skrevet

ser ikke at noen har skrevet surkål. Det liker jeg til :) og erter. kålstuing er jo også godt da

Skrevet

Pleier å ha hjemmelaget,med saus og sylteagurg,ertestuing/kålstuing og tyttebærsyltetøy

Skrevet

Gildes magre kjøttkaker spises med masse grønnsaker, kålrabistappe uten smør og sjysaus (Grete Roede kur her i gården)... magert og veldig godt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...