Miranda01 Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg er veldig treig og har enda ikke fått sendt inn skjemaet, men skjønner ikke den siste delen... Jeg har ikke vært i arbeid, så må jeg fylle ut noe annet enn personopplysninger da? Far har ikke rett på ytelse ifølge jordmor, så må han fylle ut og dokumentere arbeid og inntektsdelen da? Skjønner meg virkeliiiig ikke på dette! Er i uke 31 nå, så vil helst bli fort ferdig med alle papirarbeid. Også noen som vet hvor lang tid NAV bruker før pengene er på konto? (Blir stresset med tanke på hvor mye babyinnkjøp som gjenstår)
Miranda01 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. november 2009 Far skal heller ikke ha permisjon siden han bare jobber to-tre kvelder i uka.
MammantM Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Skrev akkurat under på det skjemaet her nå. Hehhe. Vært litt treg jeg og. Ste-søstern min sa at det tok 3 dager hos henne Resten av det du lurer på forsto jeg veldig lite av selv, men i vårt tilfelle så skulle vi ikke skrive noe om inntekten. Jeg har ingen inntekt. Ring NAV å spør dem hvis du ikke får nå svar på det her inne kanskje?
Miranda01 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2009 Hva med far da? Må han skrive selv om han ikke har krav eller skal ha permisjon?
Jenny2010 har født! Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Hei, dette kan jeg hjelpe med Går ut fra at det er engangsstønad du har rett på? Du fyller ut kun dine personopplysninger. Jeg skrev ikke engang far. Det jeg sendte med var bekreftelse på termin og siste lønnsslipp. (Jeg er i yrkesrettet attføring og har ikke krav på foreldrepenger). I feltet om annet, skrev jeg bare at far ikke skal ta ut fedrekvote. Det holder med at bare du skriver under. Jeg hadde pengene på konto nøyaktig en uke senere
Lila84 Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Hvis du søker om engangsstønaden krysser du av på forsiden at det gjelder kun mor. Da behøver du ikke skrive noe om far. På punkt 7... ett eller annet, der det står andre opplysninger i allefall skriver du bare at mor ikke har krav på foreldrepenger. Der skriver du også at du ønsker utbetalingen så fort som mulig. Hvis du ikke skriver det, kan de vente helt til fødsel før de utbetaler. Behandlingstiden varierer stort fra NAV-kontor til NAV-kontor, men det gik ganske kjapt her og når jeg søkte..
Miranda01 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2009 TUUUUSEN TAKK! Er så vanskelig å forstå alt man må fylle ut... Man blir jo så utrolig stressa også. Men tror jeg har fått det til nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå