Gå til innhold

Dere som bor i Oslo og som ikke er i risikogruppene(vaksine)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått mulighet til å vaksinere dere?

Har skjekket kommunens hjemmeside men kan ikke se noe om når vi eventuelt kan få vaksinere oss. Jeg har astma, men etter at jeg sluttet å røyke for noen måneder siden klarer jeg meg fint uten medisiner nå før kuldegradene settes inn, så da er jeg vel ikke i noe risikogruppe.

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har flere venninner som ikke er i risikogruppene som bor i andre bydeler enn meg som har fått vaksine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår bydel, Gamle oslo, så sier de at vaksineringen av vanlige folk skal begynne 9.11, men nå skal jo de under 20 vaksineres først. Så satser på at ungene blir vaksinert da. (Jeg har jo svineinfluensa nå, så liksom ingen hast med meg)

Skrevet

Lette ikke godt nok istad jeg. Fant ut nå at friske må vente og at vi mest sannsynlig skulle få vaksinen fra midten av november og utover. Ja da får vi bare vente :) Er nok noen bydeler som er treigere enn andre tydeligvis.

H.I

Skrevet

Ok. Bor i bydel Frogner og her må vi visst vente til midten av november.

Jeg har ikke hatt det ennå tror jeg, vis jeg ikke hadde det i sommer da. Vil hvertfall at dattera mi skal få vaksina. Nå har det brutt ut SI for fullt i barnehagen hennes og flere på avdelingen hennes har det, så jeg ble helt hysterisk og tok henne ut fra barnehagen og sendte henne til mine foreldre(min mor er hjemmeværende) for en ukes tid. I håp om at vaksinen skulle komme fort.

Jeg skal på et veldig viktig jobbintervju på torsdag så har holdt meg hjemme fra skolen noen dager nå for å ikke å bli syk. Hehe litt hysterisk ja, men livredd for å ligge syk på den aktuelle dagen. Da kan jeg takke farvel til den jobben..hehe..er flere i klassen som ligger rett ut.

H.I

Skrevet

Kan ikke helt tro at vaksinen er tilgjengelig for alle her fra mandag av, håper folk vaksinerer barna først. Merkelig at den ikke skal komme samtidig til bydelene iallefall.

Kjenner igjen den tankegangen om ikke å bli syk, selv har jeg prosjektsemester og skal levere prosjektrapport om 16 dager,må bli frisk fort!

Lykke til på jobbintervjuet:)!

Skrevet

Regner med at du er gravid, siden du er her inne.... Etter uke 12 er du jo i risikogruppen. Og har du astma, så er jo det en kronisk luftveissykdom, så da er du jo i risikogruppe uansett... Du har rett på vaksine nå... Har selv tatt i dag, har astma også, selv om det ikke er ille akkurat nå, så er det jo som sagt en kronisk sykdom.

Skrevet

Nei er ikke gravid, men har barn. Men anonymsiden deles vel av både barn i magen, og din baby.

Jeg sliter ikke med astma lenger og har kunnet lagt bort medisinene så da tror jeg ikke at jeg er i risikogruppene. Hmmm kanskje jeg burde ringe legen å høre.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...