Gå til innhold

Takk MortilSeb06 og ? 2pp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha bitt bombadert av media i alle herrens kanaler, dag ut og dag inn holder jeg på å gå ut av mitt gode skinn mht svineinfluensaen.

Er konstant redd for ungene og har mest lyst til å legge meg i fosterstilling.. :-S

Så skrev du i et innlegg her jeg kom over, bare noen enkle ord om at det er bare en vanlig influensa. Jeg pustet litt ut.. Man blir fort revet med i all panikken.

Takk for beroligende ord før jeg la meg. :-)

(for alt jeg vet har vi allerede hatt den.. Mini begynte med 39,5 i feber, hoste og tett hals/bryst. Storegutt fikk hoste og tett bryst. Jeg selv fikk hodepine, krafitg halsverk og hoste som varer og varer... De aller fleste får lette til moderate symptomer, gjør de ikke?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen takk, det var da ingenting og bare hyggelig! :)

Man skal selvsagt huske på de som har mistet noen i denne influensaen, men alle bortsett fra 2 stk har vært i risikogrupper - de aller fleste opplever det som en vanlig influensa.

Samboeren min ble ganske syk (mye feber, lå rett ut i flere dager, snørr, hoste osv)

Sønnen min moderat syk, feber 2 dager, hoste, slapp - men spiste og drakk godt,

Jeg fikk den letteste varianten - kun dårlig 1,5 dag, med litt vedvarende hodepine. Men må jo være hjemme pga smitten (jeg fikk Tamiflu og fikk begynt med den første dagen jeg ble syk)

Mange vet ikke engang at de har hatt den, mens andre blir veldig syke, den kommer i mange styrkevarianter.

Skrevet

Tok meg den frihet til å svare jeg:-p

Tror du kan slappe helt av. Her i landet er det kun 4 stk som ikke hadde PÅVIST tidligere sykdom som er døde av influensaen.

Hvis du ser på statestikker over alle som dør av naturlige årsaker, ulykker, kreft, etc. etc HVER dag her i landet, så er svineinfluensaen ingenting i forhold.

Men, det er jo greit og vaksinere seg dersom man ønsker mildere symptomer, eller ønsker å unngå denne type influensaen. Hundretusner tar jo vanlig influensa vaksine hvert år.

Slapp av og senk skuldrene! Noen får bare milde symptomer også. Ikke alle blir veldig syke.

Med mindre du og barna dine har immunologiske sykdommer eller sterk astma\diabetes\hjertesykdom så hadde jeg tatt livet med den gladeste ro!

Dette her kommer til å gå så bra. Ingenting å engste seg for.

Klem klem

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. :-) Ble veldig glad for det.

Nei, vi skal ikke glemme de som faktisk blir veldig syke, både av det og andre ulumskheter.

Jeg er syk i utgangspunktet. Ikke fysisk, men har sitt med angst i seks år. Til tider gjør den meg så syk at jeg ikke har lyst å fungere i en normal hverdag, og i disse tider har jeg mer en èn gang tatt meg i å ønske jeg kunne ligge under dyna og bare svinne hen.

Av og til tar det av oppi hodet mitt, og da er det godt å lese beroligende ord. Takk igjen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...