alenemed1. ♥ Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 hva heter den? og hvorfor har ingen fortalt meg om den før a gitt... Har ikke hatt nok melk til lillemor siden fødsel av men har jo prøvd å beholde det lille jeg har. nå virker det bare som det blir mindre og mindre melk selvom jeg fortsatt legger henne til brystet ved hvert måltid. skal nesesprayen øke produksjon? ammete leste jeg også om hjelper det virkelig? anyone????
Little Miss Naughty Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Melken min kom litt sent mens jeg lå på barsel og da fikk jeg en nesespray som heter Syntocinon 6,7 mikrog produsert av Novartis. Kan hende at du må til fastlegen for resept. Lykketil :-)
Venja Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Nesesprayen (Syntocinon ) fungerer bra viss utdrivningsrefleksen din er dårlig (melken kommer sent når du legger babyen til). Når melka kommer fortere så blir babyen mer villig til å suge og dermed kan en øke produksjonen. Dersom utdrivningsrefleksen din er bra så er det tvilsomt at nesesprayen vil hjelpe. Nesesprayen er reseptbelagt så du må til legen for å få den. Ammete, tja... vet ikke om jeg kan si det virker, men syntes den var god så drakk en del av den. Fikk anbefalt på ammepol. å spise lecithin kapsler. Det skulle visst løse opp vevet i brystene slik at melken rant lettere. Slet med begynnende brystbetennelse og syntes dette faktisk hjalp. Når jeg ventet nr 2 så begynte jeg å ta dette en stund før han ble født og hadde ingen problemer med kuler i brystene. Det sies at havreprodukter skal være bra for å øke melkeproduksjonen, feks vørterøl, havregrøt osv.
3småtroll♥ Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg brukte den nesesprayen og den var genial! Fikk resept av legen da jeg ringte til han og etter 1-2 døgn så var alt løsnet;) Anbefaler det på det sterkeste!
hundemamma ♥ Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Bare ikke oppbevar sprayen med de andre nesesprayene for da kan man få en mann som blir grinete for at nesesprayene virker mye dårligere i år enn i fjor...
alenemed1. ♥ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2009 hehe.. ja lese på sprayen først er lur ting kanskje..hehe.. tvilsomt at nesesprayen vil hjelpe meg da for melken kommer med en gang, er nok mengden melk det skorter på Synes det er rart at ikke helsesøster sa noe om hva som kunne hjelp på å øke produksjon når hun så hvor lei meg jeg ble da jeg ikke hadde nok melk. alt hun sa var legg barnet til brystet oftere( kunne ikke det for hun hang i puppen hvert våkne minutt) ble så lei meg når gullet ikke hadde lagt på seg nok enda jeg følte at ammingen gikk fint. vel løpe i helsekosten å kjøpe ammete da håper det hjelper takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå