Gå til innhold

pris på svineinfluensavaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet? Vi måtte nemlig betale 150kr når 2-åringen fikk vaskinen i dag.men i nabo-kommunen betaler de 50kr...

Syns de sa på tv at det skulle koste 50kr for alle jeg..

og skal man ha påfyll? og må man betale det samme for den? syns det blir dyrt å vaksinere hele familien. enda værre for de som er flere enn oss..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Den skal ikke koste MER enn 150 kr. Utover det er det kommunen selv som bestemmer hva de skal ta for den. vi betalte 100 kr pr. barn, mens i kommunen jeg jobber koster den 50. Må sikkert betale det samme for dose nr2, dersom man skal ha den

Skrevet

Synes ikke dette var dyrt. Tenk hvor mye vaksinen virkelig koster!?? Vi er så heldige og priviligerte som bor i et land som har råd og vilje til å kjøpe inn en vaksine, da synes jeg ikke vi skal klage over 150 kroner! I andre land sitter foreldre som er like redde for barna sine som oss, men ikke er blitt tilbydt vaksine for sine små. Vi skal alltid klage!

Skrevet

Her er det gratis for barn (under 18?) og 100,- for voksne.

Maksgrensen for egenandelen er opphevet så nå varierer dette fra kommune til kommune.

Skrevet

Vi betalte 100,- og da fikk vi den vanlige influensavaksinen og om vi ville...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Den vanlige influensavaksinen har man ikke utgifter på, den er ferdig dosert i sprøyter, og alt man bruker er en teipbit, vask og bomull... det er derfor den er gratis...

Skrevet

Synes det er veldig dårlig opplegg med vaksineringen i Norge...er så mye surr..og dette med priser...ja det og varierer fra hvor en bor i landet...noen steder koster det 50 kr, andre steder 125 kr..hallo, hva skjer...burde da koste det samme overalt mener no jeg. Og like regler, men neida...Norge i et nøtteskall..litt oppgitt jeg over alt surret..

Skrevet

synes du høres bortskjemt ut 1974

Skrevet

Har ikke noe med og være bortskjemt det spør du meg.. Jeg er helt enig.. Vi skal være glad for at vi faktisk får vaksine .. Ja.. Men helt enig i at prisen burde være lik.. hadde jeg bodd 100 meter lenger mot øst hadde jeg vært nødt til og betale 50.- mer for vaksinen.. Det blir feil synes jeg..

Skrevet

hehe...bortskjemt...det var da voldsomt:). Jeg er nok ikke alene om å riste på hodet over alt surret som skjer i de ulike kommunene nå. Jeg er ikke i noe risikogruppe og heller ikke noen i min familie så for min del er det ikke noe personlig, men det er mange der ute som fortviler.

Skrevet

kan være enig i at prisen kansje burde være lik, men at de i nabokommunen må betale 50 kr er noe å syte over det skjønner jeg ikke helt..Er sikkert en grunn til det, noen kommuner har mer å rutte med enn andre..

Grunnen til at det er mye rot er jo at de begynte å vaksinere før det var vaksiner tilgjengelig for alle. Da vil alltid noen føle seg forbigått. Jeg venter også på vaksine for min familie, men er veldig glad for at landet mitt faktisk vil tilby meg vaksinen!

Skrevet

Syns det er helt greit å betale litt jeg. Men hos på mitt legekontor tok de inntil i går hele 250,- Det syns jeg er litt mye da.... Fra i dag tar de 150,- på dag og 200. De har vaksinert 250 stykker på to døgn til 250 kroner, det blir litt inntekt det.....

Skrevet

120 kr betalte jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...