Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg vil bare utrykke min glede over å ha helt fantastiske svigerforeldre! Det har vært dager jeg har følt at de har vært innpåslitne, bedrevitende og irriterende- selvfølgelig! Jeg har ikke valgt å bli sammen med mine svigerforeldre, jeg er sammen med sønnen deres. Jeg elsker mannen min og synes han er en kjempekar- hans foreldre har gjort en kjempejobb! Det har vært vanskelig å slippe min svigermor til etter vi fikk barn, for hun og hennes måter rundt barnet er helt forskjellig fra meg og mine og min mors måter. Problemet til oss fleste svigerdøtre er vel at vi kjenner våre egne foreldre så godt, at vi stoler mer på dem rundt våre barn enn våre svigerforeldre.Dette er jo helt naturlig! Men dette er tanker og følelser vi må lære å slippe taket på- farmor har like mye "rett" på barnebarnet som mormor... Dette er ment som et lite tankekors til ale oss som har "normale" mennesker som svigerforeldre. Ikke til dere som har psykisk syke eller ustabile svigers.....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Har også fantastiske svigerforeldre=) Og jeg stoler såpass på dem at jeg lar de passe junior, og vet at de koser seg med det.. Respekterer at de kan si nei (noe de ikke har gjort hittil), uten å surmule for det.. Respekterer personene de er, selvom de kanskje ikke gjør ting jeg ville gjort..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Det er tydelig at kjemien alikevell finnes mellom deg og din svigermor og jeg er glad på dine vegne. Synes samtidig at det er trist å lese avslutningen din ...tankekors til dere med "normale "svigerforeldre. Mine er så defintivt normale men har ingen behov for en påminnelse og tankekors fra noen som ikke har vært i samme situasjon som meg selv. Du sier selv at dine svigerforeldre har vært irriterende, bedrevitere osv... mao sier du indirekte at du selv takler slikt bra... og vi andre ikke. Mest sannsynlig så er også dine svigerforeldre veldig varsomme og forståelsesfulle siden dere får ting til å funke. Jeg er selv et oppegående og fornuftig menneske som har svelget mange kameler gjennom tidene med mine svigerforeldre. Til slutt må du gjøre som du selv ønsker og slutte å ta hensyn til alle andre. Det er tøft å ha krevende "normale" svigerforeldre. Jeg tror ikke du vet hva enkelte av oss prater om. De er ikke bare irriterende....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå