Carrie_ Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Har jeg skjønt det riktig, så kan skravlesiden brukes til alt? Om det er noen kontormedarbeidere her, så lurer jeg på litt forskjelligt innen dette yrket. Har planer om å utdanne meg innen dette, så jeg lurer litt på; * Hva er det dere generellt gjør gjennom en arbeidsdag? * Er det et veldig krevende yrke, sånn at en ikke trenger å være skolegeni for å mestre jobben? * Hvilke forskjellige stillinger kan en ha innen dette? (Men bare vidregående utdanning) * Lønn? * Er det lett å få jobb innen dette? * Og sist med ikke minst, det aller viktigste, trives dere i denne jobben? Jeg er 24 år gammel (alenemamma), som nå vil få meg en skikkelig utdanning. Har tenkt lenge på dette, og tror det kan bli veldig spennende. Men det er ikke det samme å lese OM yrket i.f.t å høre litt fra folk som faktisk jobber med det Må være 110% sikker på at dette er det jeg vil til Mars, men jeg er meget sikker
Carrie_ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. november 2009 Ingen som er kontormedarbeider her asså?
Gjest Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 En kontormedarbeider skal kunne utføre arbeidsoppgaver innen arkiv og dokumentbehandling, kundebehandling, enkle regnskapsrutiner i tillegg til å være en ressurs innen tekstbehandling, regneark, presentasjon, databaser, Internett, e-post og annet elektronisk samarbeid. Jeg jobber ikke som akkurat det, men har en del av disse arbeidsoppgavene allikevel. Det er ikke ett spesielt krevende yrke, altså man trenger ikke være skolegeni for å mestre jobben. Er det enkleste jobben man kan på et kontor vil jeg si. Man får ofte tilleggsoppgaver som møte foreberelser, gjøre ærend, etc. Lønnen er vel ikke helt på topp, men vil tro den kan ligge på rundt 300 000. Heller ikke så veldig vanskelig å få en sånn jobb, dvs det er ofte mange søkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå