Gå til innhold

JULETRE ELLER IKKE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

juletre:)

men i plast;) hehe... ikke greit med allergier, og slipper alt rotet;)

Skrevet

Selvfølgelig!

Blir ikke jul i stua uten juletre, og tenk så morsomt for jenta på 9 mnd å prøve få tak i pynten da ;)

Skrevet

Juletre!!! :)

Åh, nå fikk jeg sånn kriblende spent julefølelse i maaaagen! :)

Skrevet

juletre er tingen. men jeg trenger en større stue, for juletreet trar lekeplassen til småen... hehe.. men det er han villig til å ofre :P

Skrevet

Med hund & katt og litt for liten plass så blir det ikke juletre i år. Får bli til neste jul når smurfen skal feire jul sammen med oss:)

Skrevet

Juletre må til, barna hadde aldri tilgitt oss om ikke ;-)

Skrevet

Juletre. Å, gleder meg til vi skal på julegården å kjøpa tre :D

Skrevet

Blir ikke jul uten juletre

Skrevet

Nei, den tradisjonen er for ny for meg. Slikt utenlandsk tull som dukker opp, har jeg generelt lite sans for.

Norge hadde ingen "juletre" for 200 år siden, men enkelte "fine" begynte med dette i 1822. Så hvorfor skal vi ha dette nå? At folk for ca 100 år siden begynte i hopetall å dra inn trær fra skogen, gjør det ikke til en tradisjon jeg vil være del av.

Skrevet

Helt enig, har egentlig ikke sett på det som et spørsmål en gang, jul=juletre:) Til og med i en liten leilighet har jeg fått det til, ryddet ut en lenestol eller et hjørnebord for anledningen:)

Gleder meg allerede til å pynte det nye huset vårt til jul....

Skrevet

Siden vi har hatt det i 100 år og vel så det, så kan du jo ikke kalle det en NY tradisjon!

Å ha juletre er en del av juletradisjonen..men husk at det nå til dags er pynt og symbol på julefeiringen. Må være trist for dine barn å ikke vokse opp med pakker under treet etc, fordi du er i mot slike tradisjoner!

Siden du er så i mot tradisjoner, da regner jeg med at du ikke pynter til andre høytider og heller ikke feirer jul, nyttår, bursdager?

Fordi dette er også tradisjoner - hvis du forstår. Siden du er i mot slikt "tull".

Ingen jul uten!!

Skrevet

Anonym 10:04 prøver seg nok på å sette dette i sammenheng med Halloween og at så mange argumenterer med at det ikke er en norsk tradisjon. Og hun har faktisk et poeng. Alle tradisjoner som vi nå kaller norske har en gang vært nye

Skrevet

Tradisjoner vil nok alltids oppdateres, og det vil alltid komme nye tradisjoner. Hvor langt tilbake må 10:04 før hun føler det kan godkjennes som norsk tradisjon?? Når hun ble født? Fra middelalderen?

Da må det vel settes opp en liste over når folk i landet begynte med de forskjellige tradisjonene, så må hun stryke over de som er altfor nye for henne - f.eks 100 år gamle.

Blir litt for dumt spør du meg!

Og når du nevner Halloween, så er den nok kommet for å bli!

Skrevet

Her har vi sort plastjuletre. Første året med plast i fjor, og min mann var veldig fornøyd. Allergien taklet plasttreet. Og vi ville ha sort siden det var plast. Skulle vi først ha plast, skulle det være skikkelig plast.

Ungene gikk med på sort plasttre, om de fikk lite hvitt juletre på rommet sitt.

Skrevet

Du tok den, du nn 10:15;)

Joda, vi feirer jul slik de fleste andre gjør det i Norge i dag:) Med alt av tilbehør. Det er koselig for alle:)

Og vi bruker edelgran:)

Hilsen 10:04:)

Skrevet

Kom ikke frem av innlegget ditt at dere hadde tre 10:04

Skrevet

Selvsagt.. :D Ekte og hentet selv fra skogen. (Er vår skog, så er lov.. :P)

Skrevet

Juletre kommer aldri inn i huset her!

Hva er så stas med å dra inn en busk fra skogen inn i stua? Og for å ikke snakke om hvor stor plass det tar, og all dryssinga. Får jo barnåler inn i støvsugern helt til mars/april... Har hatt juletre to ganger, og aldri mer!

Tullete tradisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...