sirkelkatten Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg synes jeg får så mange ulike temperaturer når jeg bruker det, at jeg ikke vet om jeg skal stole på det.....
Gjest Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Det som er aller sikrest er å ta tempen rektalt med et digitalt termometer...bare spør hvilken som helst lege..
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Jeg stoler ikke på de... Vanskelig å få det helt tett rundt. Når lille knert var innlagt på sykehuset ble det målt rektalt. Men på legevakta måler de i øret. De sier selv at det ikke stemmer bestandig...
Tante Gustava Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Øretermometer skal vel være sikkert hvis man bruker det HELT riktig, men det er utrolig lett å gjøre feil. Jobber på sykehus, der har vi øretermometer, men jeg stoler aldri helt på de. Har opplevd å ha inntil 1 grad i forskjell på de forskjellige termometerne. Og dette er termometer som jevnlig blir sjekket og kalibrert. Personlig bruker jeg kun rektalt på guttene mine. Først kyss på panna for en indikasjon på om de i det hele tatt har feber, kjennes de varm ut tar jeg tempen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå