Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Da jeg gikk gravid hørte jeg hele tiden fra svigermor at det skulle bli så godt å få et barnebarn her hjemme. De andre barnebarna bor i danmark, så det er ikke like lett å se dem så ofte. Jeg regnet jo da med at de kom ganske ofte på besøk og at vi ville bli invitert til de ganske ofte. Sånn har det ikke vært. De har kun besøkt oss 2ganger siden fødselen som nå nærmer seg 5mnd siden og de 2gangene var i løpet av den første måneden. Vi har besøkt de flere ganger, men det har stort sett hvert når resten av familien er samlet også. Det er bare noen få tilfeller som de har invitert oss eller vi invitert oss selv uten at resten av familien er der også. Virker ikke det litt rart. I løpet av tida fra fødsel og fram til nå har de vært på besøk i danmark 3ganger, pluss at de fra danmark har også vært her. Nå i helga var vi i danmark alle sammen og vår sønn var det barnebarnet som fikk minst oppmerksomhet av alle, synes jeg i hvertfall. Måtte be om oppmerksomhet de få gangene jeg trengte hjelp med gutten min. Sammenligner spesielt med nykomlingen nede i danmark som ble født nesten 2mnd etter vår gutt og han ble plukket opp så fort foreldrene gikk ut av rommet eller han ga fra seg det minste av lyd. Synes det var på samme måten når danskene var her for noen uker siden. Jeg legger sikkert mer i det enn hva det egentlig er, men synes forventningene mine er så veldig forskjellig fra sånn det er nå. Jeg har i utgangspunktet et veldig godt forhold til svigers og vi har etterlyst at vi ønsker mer besøk fra de, men da får vi til unnskyldning at det blir så sent når de er ferdig på jobb og da har bikkja vært alene hele dagen. De er stort sett ferdig kl 4 begge to og bikkja må de gjerne ta med seg og det vet de. Helgene har de heller ikke tid for da er det jakt hele dagen. Overreagerer jeg?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 I vår familie var det bestandig de barnabarna som bodde lengst unne som bel favorisert. Jeg var nabo med mine besteforeldre da, og følte det ihvertfall sånn. De fikk for eksempel gaver når de kom på besøk siden det var så lenge siden sist de hadde vært der, Men det fikk jo aldri vi som bodde nært. Men mulig jeg husker skjevt siden jeg var liten selv da.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Det har forløpig ikke vært noen forskjell på hva de får i gaver, men det er mengden oppmerksomhet som er helt skjeiv
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Her ser du forskjell på folk...jeg hadde vært overlykkelig om svigers overså oss litt. Gjerne glemte oss;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå