Gå til innhold

Hvorfor er jeg feit.......??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 172 cm og veier 72 kg. Trener regelmessig dvs at jeg jogger 3-4 ganger i uka (rundene er ca 7-8 km). Er i relativt god form og kan fint jogge hele turen uten å gå.

Når det gjelder mat vil jeg anta at jeg har et normalt, norsk kosthold. Er forsiktig med godterier og fet mat og synes jeg spiser ganske sunt.

Eksempel: (I dag har jeg spist:)

Frokost: 1 hjemmebakt grov skive med ost (spiser ikke smör), et glass vann og en liten kopp kaffe.

Mellommåltid: 1 knekkebröd med ost

Lunsj: en kyllingsalat

Middag: Fisk (torsk som jeg panerte selv), 1 kokt potet og gulrötter og litt saus.

Blir liksom aldri meg selv igjen etter 2 födsler selv om jeg virkelig pröver!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det virker som du er feit i forhold til lengden din jeg da men.

Kroppen har en tendens til å endre seg etter graviditet tror jeg. Og det kan også ha noe med stoffskiftet å gjøre. Mitt har blitt høyere og jeg har rast ned i vekt, mens andre kan ha lavt stoffskifte. Har du sjekket dette? Hvordan føler du deg ellers da? Trøtt og sliten, eller frisk og opplagt?

Høres ut som du lever normalt sunt da, og du spiser mye sunnere enn meg hvertfall :)

Skrevet

Hæ, er du feit?

Du spiser forresten altfor lite.

Skrevet

Er 72 kg så mye når en er 172 cm høy? Du høres jo ut som om du er sprek og rask i hvert fall.

Man har jo ulik forbrenning og slikt, ellers er det jo en del som sliter litt med vekten pga stoffskiftet osv. Sjekket ut sånt?

For øvrig ville jeg selv vært døden nær av sult av å spise det du beskriver ila en dag. Jeg er normalvektig for øvrig men spiser mer enn det. Så om det er typisk for menyen din kan man ikke si at du er en storspiser i hvert fall!

Skrevet

Fysj, så bælfeit går det vel ikke an å være om du skal klare å jogge...

Skrevet

Fordi du spiser for lite!

Kroppen senker forbrenningen og niholder på alt av kalorier når du spiser så lite...

Meld deg inn på vektklubben.no

Det er gratis og du kan legge inn alt du spiser så regner programmet ut hvor mange kalorier du får i deg. Om du legger deg på ca 1500 kalorier de dagene du ikke trener og 1800 de dagene du trener vil du garantert gå ned i vekt.

Skrevet

Hva mener du anonym 21.28? Jeg er i bra fysisk form så jeg har ikke noe problem med å jogge!

Ellers er stoffskiftet mitt under kontroll. Går på Levaxin og kontrollerer dette regelmessig :-)

Skrevet

Spiser jeg for lite? Er ikke dette ganske normalt for en kvinne da? Glemte å skrive at jeg spiser frukt i mellom også!

Skrevet

Ja, den som viste det. Lurer på hvorfor jeg er for tynn, jeg spiser 2-3 tykke skiver grovt brød med rikelig med pålegg, samt frukt og drikker 1/2liter melk hver morgen, spiser så en god salat med feks et rundstykke til, en juice og frukt til lunsj, så en kaffekopp med gjerne noe til også i en pause. Spiser en god posjon middag, spiser litt frukt eller nøtter og drikker mye vann mellom måltidene ellers. Spiser kveldsmat et par timer før jeg legger meg, og koser meg gjerne med litt nøtter og frukt når jeg ser tv, drikker da gjerne søt te også. Er normalt aktiv, går tur, trener et par gang i uken. Spiser variert og sunt. Men like forbanna tynn.

Skrevet

Regnet litt på dette nå, og selv med dressing på salaten og en feit saus til middag blir dette under 1000 kalorier på en dag.

Kvinner som ikke trener trenger ca 2000 kalorier i døget, så det er ikke rart kroppen din har sluttet å forbrenne. Den tror jo det er hungersnød!

Du ødelegger jo stoffskifte og forbrenning totalt med å spise så lite..

Som sagt før her, meld deg inn på vektklubben.no

Skrevet

Anonym 21.35 :-) Kan ikke annet enn å si at jeg misunner deg :-) HI

Skrevet

dersom du beveger deg såpass mye kan det nok være for lite mat ja. Prøv å spis litt mer kanskje? litt fett må jo kroppen ha. Men syns ikke du virker feit med de målene der da!

Skrevet

Du spiser jo mindre enn jenta mi på 3 år!

Skrevet

Ok, jeg spiser kanskje for lite! Men, hvordan spiser dere da i forhold til meg?

Skrevet

to brødskiver til frokost+ masse kaffe og 1/5l smoothie med ekstra c-vitaminer.

En brødskive til lunch + kaffe

frukt/avokado eler noe annet til mellommåltid

laks/kylling med ris eller liknende - masse grønnsaker, litt saus

Noe småsøtt til dessert

litt nøtter til mellommåltid

Et par brødskiver+ en kopp te til tidlig kveldsmat

puffet ris med rismelk til sen kveldsmat.

Veier 68-69 kg - på vei nedover etter fødsel. Ammer.

Skrevet

-En stor skål Allbran med melk, rosiner og jordbærsyltetøy til frokost.

-To skiver med div pålegg til tidlig lunsj

-To knekkebrød til sen lunsj

-En posjon middag, vanlig norsk barnevennlig mat.

-Yoghurt, knekkebrød og frukt til kvelds

Spiser en sjokolade nesten hver dag, og spiser frukt flere ganger om dagen. Drikker stort sett vann, men saft til middag.

Jeg er 174 cm høy og veier 68 kilo. Trener ikke men går tur hver dag, fullammer ikke lenger, men ammer 3-5 ganger i døgnet etter at ungen har fått annen mat (hun er 9 mnd gammel). Har fremdeles 5 kilo og ta av, det går sakte men sikkert nedover...

Skrevet

Enig med de andre, du spiser for lite!

Jeg trener ikke og spiser i løpet av en dag sånn ca:

2 brødskiver til frokost, appelsinjucie.

2-3 brødskriver til lunsj, juice.

Middag, raus porsjon.

Noen ganger 1-2 skriver til kvelds eller litt frukt eller noe snacks.

Hender det blir en sjokolade eller noen kjeks i løpet av dagen.

Jeg er 5 mnd på vei og har gått opp 2 kg. Spiser som dette til vanlig også, uten å legge på meg.

Skrevet

Du er ikke feit!!!!!!!!!!!! Et hån mot meg som er like høy og veier 80

Skrevet

og jeg sier det bare fordi jeg er dritdeppa, prøvd alt og går ikke ned i vekt:((

ano 23.05

Skrevet

Jeg går også på Levaxin og har lavt stoffskifte. Er helt umulig å gå ned i vekt.... Blir snart gal, så føler med deg! Spiser mer enn deg jeg, men prøver å spise sundt. Men vekta? Den holder seg oppe UANSETT...

Skrevet

Tanta mi har sagt at drikker hun et glass vann til frokost, går hun opp to kilo ;) Kanskje du bare spiser for lite? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...