Gå til innhold

Keisersnitt eller setefødsel?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har idag vørt på føden for å se om barnet kommer til å snu seg fra seteleie til hodeleie, men de sa det var en liten sjans for det fordi rompa satt så godt nede i bekkenet.. De vil ikke greie å snu han, så de bestilte røntken for å se om bekkenet er stort nok..

Nå får jeg bare vente på å få tett bildene for å se om jeg kan føde vaginalt, men er det noen som har erfaring fra setefødsel og keisersnitt som kan hjelpe meg med en avgjørelse?? De sa jeg kunne velge uansett, så er veldig usikker..

Tusen takk for tips =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv, men hadde det vært mitt valg hadde jeg nok gått for vaginal fødsel, så lenge de hadde kommet fram til at bekkenet var stort nok.

Skrevet

Jeg fødte med keisersnitt med førstemann, og det vil jeg så absolutt unngå denne gangen. Har tenkt tanken, hvis denne er i seteleie- hva da, og da ville jeg gått for vaginalt så fremt jeg var bred nok.

Det skal sies at jeg aldri har født vaginalt da...

Skrevet

ingen erfaring på dette.. Men jordmora jeg går til sa hun var imot vaginal fødsel ved seteleie. Dette fordi påkjenningen for barnet er stort.. Men har også hørt at naturlig fødsel er det beste.. De lærde strides! Lykke til i ditt valg.

Skrevet

valgte selv ks grunnet seteleie med førstemann.. mange komplikasjoner med seteleie-fødsel, men det kommer jo ann på din form, barnets størrelse og ikke minst om du har født tidligere.. Min bestevenninne er lege og har vært med på mange mange fødsler, og hun nektet meg nesten å føde i seteleie.. så jeg valgte å høre på det. Ikke alle på sykehuset var enige i det, men jeg fikk det uansett innvilget uten vanskeligheter. Lykke til i valget du tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...