Gå til innhold

Bekymra for jenta mi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er minst på avdelingen i barnehagen. Litt over to år. Og fungerer ikke så godt i lek med de andre, skjønner ikke de sosiale reglene helt. Så det blir fort litt slåssing/krangling. (hun som slår, fordi hun ikke får være med osv). Det er jo ikke bra. Og det knuser hjertet mitt at hun havner utenfor. Bhgpersonalet sier hun har det jo bra i bhg, men at det blir jo litt tristhet pga slike episoder. Nå er hun endel lei seg, særlig når de er ute....

Hva kan jeg gjøre? Er vel egentlig ingenting jeg får gjort? tror dere det bedrer seg? Kommer noen barn på hennes alder/litt yngre snart, det hjelper kanskje?

Uff, ordentlig lei meg på hennes vegne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, skjønner godt at dette er leit. Jeg tror det kommer til å bli bedre når hun får jevnaldrende på sin avdeling, det er klart hun ikke skjønner de sosiale spillereglene for de større barna ennå. Det merker jeg på min 2- åring også, han står mest bare og ser på de eldre barna dersom leken blir for avansert.

Hvis du har venner med barn på samme alder som jenta di, kan hun jo få leketrening der.

Skrevet

Huff det er ikke noe hyggelig nei, jeg har det litt på samme måte, bare at det er min som er størst i bhg plutselig-og føler kanskje at han trenger noen å bryne seg litt på og utvikle språk og lek med. Min er snart 2.

Har hun vært i bhg lenge? Hvis hun i tillegg ikke er vant til å være med andre barn så kan det jo bli litt vanskelig i starten. Tar litt tid å lære samspill med andre barn.

Det vil kanskje bedre seg når det kommer nye barn som er litt yngre, men jeg ville passet på at hun blir fulgt opp i bhg av de ansatte og får hjelp til å lære seg de sosiale kodene til barna.

Håper det går fort fremover med dere:)

Skrevet

Takk for svar begge to! Hun har gått i barnehage siden hun var 10 mnd, og det har gått kjempebra hele tiden! gjør jo det nå også da, for det meste... Er bare så redd hun skal falle helt utenfor, men det er kanskje å overdramatisere litt...

De følger opp dette veldig fint, fantastisk personale i barnehagen. Så får satse på at det går seg til når hun blir litt eldre og lærer litt mer av de sosiale kodene... Og at det blir fint å få flere jevnaldrende! Selv om de som er der ikke er så mye eldre, men noen få mnd teller mye i den alderen...

Har ikke så mange venninner med jevnaldrende barn dessverre... jeg var litt tidlig ute, så venninnene mine har yngre barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...