Liljekonvall<3 Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Etter 7 mnd med amming ser det ut til at jeg begynner å bli tom for melk. Synd, for vi koser oss veldig med amming, både jeg og lillegutt. Han har fått grøt en liten stund nå, men jeg pleier å amme om morgenen og om kvelden før legging. Også er det veldig lett å ty til puppen når han er ekstra sliten eller når vi er borte. Som sagt, nå er det nesten tomt for melk, så ammingen blir lagt på hyllen. Dere som har vært her, hvordan gjør dere dette? Lillegutt har aldri fått mme, men skal jeg begynne med det nå? Eller skal jeg droppe alt som heter melk? Og jeg som hadde planer om å amme en god stund til!
Emma&Adrian Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Jeg skulle ønske det gikk tomt her hehe,begynner og bli lei amminga nå. Skulle slutte,men det er egentlig ganske koselig Min er 10 mnd. Du kan gi mme nå ja isteden for morsmelk. FIkk beskjed av helsestasjonen om å gi mme hvis jeg skulle kutte ut ammingen
Jullia Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Du kan jo prøve å få opp produksjonen igjen, men er det ikke håp så.... Tror nok jeg ville starta med mme dersom jeg var deg. Her slutta vi med amminga ved 7.5 mnd og gikk over til flaske og mme. Lykke til, håper du finner ut hva som er best for dere.
Liljekonvall<3 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2009 Takk for svar! Ja, jeg har prøvd å få opp produksjonen en stund nå, men uten hell desverre! Da får jeg gå til innkjøp av mme i morgen. Dette er trist!
Ranveig R Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Eg personleg ville nok prøvd ei stund til, i teorien skal aukt ettersprøsel gje aukt produksjon og det er sjeldan det berre plutseleg blir tomt når barnet framleis vert lagt til brystet. Dersom det faktisk ER heilt tomt (vanskeleg å finne ut av ja...) ville eg gitt mme, ettersom barnet berre er 7 mnd gamalt, og fortsett med det fram til 1-årsalderen. Lykke til vidare, enten det blir sånn eller slik.
hettinettifletti Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Hva med å pumpe deg 2-3 ganger i døgnet i tillegg til amminga sånn at du får opp produksjonen? Og drikke godt med ammete kan jo også hjelpe....
3småtroll♥ Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Har du prøvd med slik nesespray? Du vet jo sikkert best selv, men de som kan det sier jo at det er skjeldent det blir tomt sann plutselig. Så lenge etterspørselen er der mener jeg;) Jeg hadde en slik periode med minstemann da han var 7,5 mnd. Problemet vårt var at han ikke spiste noe særlig fast føde... Så legen min mente at det var best hvis jeg kunne amme til han begynte med fast føde hvertfall. For en på 7,5 mnd er ikke mme nok, men mm kan de overleve lenge på Jeg brukte den nesesprayen i et par døgn bare før jeg merker forskjell og all amming var på plass igjen! Men hvis det ikker er mer igjen og du bestemmer deg for å "gi opp" så må du gi han mme ja. Må jo ha melk;) Så frem til ca 12 mnd gir man mme før du begynner med vanlig melk:=)
Liljekonvall<3 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2009 joda, jeg vil jo helst amme jeg også, men det ser ikke ut som om det går lenger desverre! Teori stemmer tydeligvis ikke alltid, for jeg prøver å legge gutten til puppen, men han blir bare sint for at det ikke kommer nok ut... Har prøvd å pumpe også, men da kommer det absolutt ingenting ut!
Liljekonvall<3 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2009 hmm.. den nesesprayen har jeg aldri hørt om! Det er jo verdt ett forsøk! Som sagt, jeg føler meg ikke klar for å gi opp ammingen helt ennå, men jeg får så vondt av lillegutt når det ikke kommer nok ut! Ammete drikker jeg, og pumping(håndpumpe) funker ikke! andre tips mottas med takk!
Gjest Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Ammete fra helios. Køpes på helsekosten. Det er min redning når melka skranter. 2 kopper for dag i noen dager, og jeg merker stor forslkjell. Jeg bruker å drikke denne hver gang svigermor har vært her, for da er jeg så stressa at melka nesten har tatt kveld.
Liljekonvall<3 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. november 2009 haha! Så artig! Prøver å tenke etter om det er noe som kan ha gjort meg stresset også, men så har dette pågått en stund nå så jeg vet virkelig ikke hva som kan være grunnen.. Ammete fra Helios er notert! Jeg skal prøve alt som lar seg prøves før jeg kutter ut ammingen! Klapp på skulderen til meg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå