Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Er i den situasjoen at jeg går enda i fødselspermisjon- og planen var å gå over til svangerskapspenger de 8 ukene imellom fødselspermisjonene- (altså to tette...!) Mitt spm da er hvordan vil dette påvirke beregningsgrunnlaget- for nå har jeg fødselspermisjon med 80% lønn- og ønsker ha 100% på neste- men har jeg rett til dette bare ved å gå på svangerskapspenger- eller må jeg ut i jobb igjen...? Den faste jobben min er 150 mil unna der jeg bor- såh d blir jo spennende...:S Håper noen har peiling som kan svare på dette På forhånd takk.
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 3. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. november 2009 Ingen ??
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Tror ikke du har rett på svangerskapspenger bare fordi jobben din er langt unna. Er jo for dem som ikke kan få jobben tilrettelagt, og arbeidsgiver må signere på at de ikke kan legge til rette for deg. Kan jo hende de skriver under på dette for alt jeg vet. Ellers kan det nok hende at du kan få deg en sykemelding de 8 ukene mellom perm. Tror du kan gå rett over fra en perm til en annen og velge 100% denne gangen. I tillegg vil jo sykepenger eller svangerskapspenger regnes som vanlig inntekt ved beregning av foreldrepenger. Du kan jo kontakte NAV og høre om hva du har krav på, og bare si at du antar at du ikke kan jobbe de 8 ukene mellom permisjonene (du behøver ikke oppgi noen grunn for dette nå)
Guttemamma75 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Signerer huldretussa, at du bor langt borte er ikke noe argument for å få svangerskapspenger.. For å få nytt grunnlag og få 100% grunnlag for neste permisjon må du nok ut i jobb ja.. Usikker på om du vil få 100% lønn om du kvalifiserer til svangerskapspenger på annet grunnlag enn at du bor langt borte... Hvis ikke vil det være lønna du hadde i forrige permisjon (altså 80%) som blir grunnlaget ditt..
NormaJean Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 hei, velger du 100% utbetaling i permisjonen som kommer så vil det være hva du får i 80% nå hvis du skjønner hva jeg mener? Dvs at foreldrepengegrunnlaget ditt vil bli beregnet utifra hva du "tjener" nå og det tar derfor ikke hensyn til at det er 80% av din opprinnelige inntekt. Velger du 80% denne gangen vil det være 80% av det du får utbetalt i dag. så du vil få enda mindre penger med den løsningen... Så det du får i dag legger grunnlaget for dine videre utbetalinger.
Nisand Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Jeg har svart deg under "fødselspenge-debatten"
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 4. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2009 Nei- det at jeg har lang reisevei var jo egentlig ikke vits ta med!! Er jobben min som gjør at jeg eventuelt får svangerskapspenger- men nå har jeg vært innom NAV- og de sa om jeg ble sykemeldt før permisjonen min gikk ut var ikke dette noe problem...?? HVEM ER DET SOM HAR RETT? For her sier noen at jeg MÅ jobbe igjen- mens NAV idag sa at jeg kunne gå rett ut i sykemelding- for så og gå i permisjon igjen??? Blir gal av dette virr varret.....
NormaJean Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 hvis du blir sykmeldt FØR permisjonen din går ut og forblir sykmeldt frem til neste perm så er jo problemet løst. Spørsmålet er: har man du rett på sykepenger? Altså, har du andre plager enn at du har lang vei til jobben (som per definisjon ikke akkurat er en sykdom av noe slag) Så ja, du kan gå ut i sykmelding hvis du er syk, hvis ikke må du ut i jobb igjen..... !
NormaJean Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Evt du kan ta ut ulønnet permisjon fra jobben i de 8 ukene:)
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 4. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2009 Med min jobb og mine tidligere problemer med bekkenløsning er det vel ingen tvil om at jeg blir sykemeldt (bank i bordet...) men ja... d er jo en mulighet og ta ulønnet permisjon om man ikke har rett på sykepenger.... Takk for opplysningen og takk til alle som svarte....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå