Gå til innhold

Er dette her mangel på rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.... fikk høre fra ei venninne i går at jeg har mangel på rutiner.... Ho mener jeg ikke legger ungene på rett tid, at de ikke står opp til rett tid...

så jeg må bare spør...

her er timeplanen:

0630-0730 stå opp(kommer ann på om jeg har tidlig vakt på jobb)

kjører i barnehagen(enten spiser de hjemme el i bgh. kommer ann på når jeg begynner på jobb)

1500-16.30 henting i bgh(kommer ann på når jeg er ferdig på jobb)

hjem, spise middag

1800 se barnetv

spiser frukt samtidig

1930-20 00 legging.. ikke at de sovner med en gang, men de er i seng.. de sovner gjerne ikke før en time etter at de har lagt seg, de ligger på samme rom...

Det tærer på meg når ho hele tiden holder på sånn, er ikke første gang ho sier det... ho har bare en unge, skolebarn, h*n legger seg på faste tider.. mine er 4 og 5 år...det er ikke alltid lett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres veldig rutinert ut jeg! De legger seg kanskje litt sent iforhold til når de står opp etter hva som er anbefalt (særlig hvis det tar en stund før de sovner), men så lenge ungene dine er fornøyde og ikke virker trøtte så kan jeg ikke finne noen feil...

Skrevet

Blingsa litt... de legger seg til helt fin tid! Må legge til at LITT slingringsmon må man få ha!

Skrevet

de er stort sett lette å vekke på morran, og ikke spes trøtte... guttungen trenger lite søvn, har han alltid gjort....

Men gjør jo ikke noe om jeg legger dem kl 19... hender det også, om de er veldig trøtte da...

Hi

Skrevet

Spiller ingen rolle hva hun mener, det er hvordan rutinene fungerer i deres hjem som teller.

Skrevet

takk... da er det ikke jeg som er helt på jordet da :)

Det går litt innpå meg når ho holder på sånn... en periode så ville ho hjelpe meg med rutiner... ville til og med ha ungene mine på overnatting en gang i uka for å få det inn.... ehh....tror ikke det nei...

Blir egentlig bare lei av hele greia..... :S

HI

Skrevet

Du kan jo sammenligne med min dagsplan:

0700: vi står opp, steller oss og spiser frokost.

0815: vi reiser hjemmefra til skole og barnehage

1500: Henter i barnehage (skolebarn er ellerder hjemme)

1515-1630: Lekser, lek og middagslaging

1630-1730:spiser middag.

1800: de eldste ser barne-tv, mens minste bader.

1840: legger minste, mellomste i dusjen eller badekaret

1900: mellomste i seng

2000: eldste i seng.

Det er stille i huset 2030 dvs NÅ:-) Alle barna er rutinerte og vet hva som skjer og jeg får beskjed om at jeg er FOR rutinert.

Sammenligner du dagsplanene våre, ser de veldig like ut og jeg synes du skal puste rolig og si til denne venninnen at du er fornøyd med dine rutiner og hvis barna hele tiden vet hva som er neste skritt er det god rutine mener jeg.. Pass også på at du ikke blir overrutinert for det er heller ikke bra. Det kan skape kaos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...