ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Mensen (som ikke kom) skulle vært alt fra forrige torsdag til mandag som var. Testet positivt förste gang på fredag. Digital test med ukesindikator, sa at det var 2-3 uker siden befruktning, altså at jeg var 4-5 uker på vei. Når bytter man ukedag? Er jeg 4+2, hvis jeg regner med at mensen skulle vært mandag?
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 du skal ikke regne fra "ikkekomende mens" men fra siste mens du hadde, og hvis den begynte en mandag da er det mandag du bytter uke
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2009 Takk for svar! siste mens begynte på en natt til lördag. Vil det da si at jeg bytter uker på lördager? Er jeg da 4+4 i dag?
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Det blir ca slik: fredag 3+6 lørdag 4+0 og søndag 4+1, i dag er du 4+3.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2009 Ok, takk :-) Det har ikke noe å si på sykluslengde eller noe slikt heller?
SuSiii Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 har det ikke noe å si hvor lang syklus man har da??? jeg fikk mensen en fredag,ikm en søndag-og bytter uke på en mandag........31 dagers syklus..
HeidiL Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 jeg ville ikke begynt å tenke på det engang... bare bestill time til første kontroll hos lege eller gynekolog så regner de det ut der.. og så vil det mest sannsynlig endre seg etter ordinær ultralyd.. jeg trodde selv at jeg skulle bytte uke på lørdag (etter mens), men de tar ikke utg pkt i eks 31 dager (selv om man vet at det er det man har) - de går ut ifra 28 - og derfor vil dagen også endre seg etter ordinær ul.. jeg bytter på tirsdager og ikke lørdager som jeg trodde ) lykke til med svangerskapet
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2009 Ja, vet det vil forandres. Bare lurte på hvordan man regnet. Kjekt å ha en indikator på hvor langt man er:) Men hvis de regner etter 28 dager, og jeg hadde förste mensdag i siste mens var en lördag, bytter jeg vel uker på lördag, da? Altså er jeg 4+4 i dag?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2009 Noen som vet sikkert?
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 En uke er en uke uansett om man har 31 dager syklus eller 28 som er gjennomsnittet. Man regner jo pa siste mens, det at man far flyttet dato pa termin osv er greit nok, for de baserer seg utifra hvor stor babyen er og regner da ut ca befruktningsdag, som kan vaer vanskelig a si med sikkerhet, men de kan ikke komme her og forandre ukedagen din for du vet jo best nar mensen di begynte sist.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2009 Ok, takk for oppklaring, Onemore Da sier vi at jeg er 4+5 i dag, da, og bytter uke lördager :-)
HeidiL Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 som sagt så vil dagen du bytter uke på forandre seg når terminen blir forandret! jeg var på ordinær ul da jeg etter egen regning var 19+3, men jeg var i følge ultralyden bare 18+6 (terminen flyttet fra 10.jan til 15.jan) altså skulle jeg bytte uke dagen etter ultralyden, noe som jo ikke var tilfellet etter egen regning! dagen siste mens startet er grei til å begynne med, men det er jo ultralyd-terminen som blir gjeldende i forhold til kontroller og sånn og da blåser de i når mensen startet - de måler babyen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå