Gå til innhold

Bör jeg fortsette med nattevakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest både og om nattevakter i svangerskapet, så jeg blir litt usikker... Er bare 5 uker på vei. Har i en periode sovet dårlig etter nettene, men det var för jeg ble gravid. Har hatt fri en lengre periode nå, så jeg vet ikke hvordan det vil funke. Vet at man har krav på tilrettelegging ved å flyttes til dag, men da ser jeg for meg at det er veldig mye tunge löft osv. Nettene er tross alt mye roligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 29 uker på vei og har jobbet 80 prosent natt hele svangerskapet. Det har ikke vært noe problem for meg. Jobber som sykepleier i hjemmetjenesten og har derfor mye legging på kvelden og stelling om morgenen. Mine pasienter er helt fantastiske, de passer på meg. De sørger for at jeg tar vare på magen min, selv om de er over 90år.

Jeg gjør akkurat de samme oppgavene nå som før jeg ble gravid og har ingen tilrettelegging. Stortrives i jobben min, selv om jeg er mer sliten nå en jeg var før jeg ble gravid. Jeg tror det viktigste er å kjenne på kroppen din hva den klarer, får du ikke sove nytter det ikke å gå natt uansett. Lykke til uansett.

Håper du blir like frisk og rask som meg gjennom svangerskapet, da vil du ikke ha noe problem med å gå natt.

Skrevet

Så flott at du er så frisk og rask! Håper jeg også blir det :-)

Hörtes jo lovende ut det du skrev der!

Skrevet

jeg jobber 55% natt. har akkurat vært sykmeldt i nesten 3 uker pga ekstrem kvalme, men nå skal jeg tilbake.... håper at det fortsetter å gå bra, liker å jobbe natt, endel roligere enn på dagen og færre vakter. Jeg har alltid greid å omstille meg etter vakter så krysser fingrene for at det blir slikt nå også:-)

Jeg har også veldig flotte kolleger, så tror at det skal gå bra:)

Skrevet

Ja, det blir jo spennende :) Lykke til!

Skrevet

Det er helt individuelt hva som er best for deg. Jeg gikk ikke netter sist svangerskap. Dette svangerskapet er jeg 100% sykemeldt pga hypermesis, og hvis det går over før fødsel så tviler jeg på at jeg kommer til å arbeide netter, det blir for tungt for meg.

Skrevet

Uffda, Vannari. Må være fælt å være ekstremt kvalm hele tiden! Er bare litt, men til gjegjeld ofte natt/tidlig morgen, så vet ikke hvor passende det er ift nattevakter...

Er litt redd for abortfaren, da...

Men jeg må omplasseres til et sted jeg ikke er kjent (pga stor pågang av svineinfl.pas. der jeg er), og da föles det enda værre å måtte sykemeldes, hvis de först ordner bytte av arbeidssted... Der jeg sannsynligvis havner, er det hektisk på dagen, men rolig om natten, så kanskje det er bedre med netter enn dagvakter.

Skrevet

Uansett om de tilrettelegger deg over på dagtid, hvor det er hektisk og tungt har du fortsatt krav på videre tilrettelegging der. Altså at du ikke får like mage eller tunge pas feks,

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...