Gå til innhold

Usunn mat i slutten av svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det mye pizza og pøser m brød hos dere også eller?

Har dager hvor alt grønt er godt men også dager der det går 8 pølser i brød og masse kroneis...Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEPP!

Helt make! Men vanlig middag da, siden småen på tre år må få skikkelig mat. Men når han er lagt er det kosekveld hveeer kveld!

Tre dager over termin så unner meg litt (vel mye) ekstra =D

Skrevet

huff vært sånn siste 2 måneder jeg....kronisk dårlig samvittighet men klaarer ikke gjøre noe med det :o)

Skrevet

Jada, er veldig usunn for tida jeg også... Vanlig middag siden 2-åringen må ha skikkelig mat;) Men så er det kosekveld sånn omtrent hver kveld nå og ekstra godis i helga... Huff... Blir mye ekstra kg nå på slutten, så håper jeg klarer å skjerpe meg snart...

Skrevet

Alt for mye godis og kaker her også, har vært det i lang tid egentlig. Skal prøve å skjerpe meg i november. Desember har jo en tendens til å bli en måned med mye mat og godt, men da må jeg nok begrense meg uansett pga ammingen. Må ta det litt pent i starten for å se hva babyen tåler at jeg spiser. Like greit å trappe ned nå.

Skrevet

Sukk.. sitter her nå etter å ha spist et eple og suger etter kokesjokoladen som ligger i skapet.. Var nemlig på ul i dag, og ungen lider ikke akkurat nød. Er nesten like stor som første mann da han ble født..! Har 4 uker igjen, og hadde egentlig bestemt meg for at nå blir det sukkerfritt frem tilfødselen.. Æsj, vet ikke om jeg gidder;)

Skrevet

huff, blir mye usunt her også, har vært slik de 2 siste månedene.har liksom løst på noe å pakke i munnen hele tiden. er heldivis bare 11 dager til termin så får håpe d gir seg når babyen kommer ut:=P

Skrevet

Godt å se at vi er flere!! Her er det sunt og usunt i en salig blanding... Blir nok av sunne ting, men så blir det så utrolig mye usunt i tillegg liksom... Godteri eller snack eller noe kosemat mange kvelder i uka i tillegg til helga... Og pizza er jo utrolig godt da:-) Og sjokolade!!! Og pepsi max!! Mmm.. Kiloene bare renner på og jeg klarer ikke å stå imot. Føler meg skikkelig flink om jeg har en godtefri dag, men det er ikke ofte for å si det sånn he-he. Og så gidder jeg liksom ikke anstrenge meg heller, for jeg synes litt synd på meg selv som nesten ikke kan gå pga bekkenløsning... Har bare 4 dager til termin heldigvis, men vet jo at sukkersuget er minst like stort i ammeperioden... Huff:-) Men men, drømte i natt at babyen var 7 kilo og at alle synes den var stor og ekkel... Jaja, så ille er det nok ikke, men jeg føler jeg har litt skylden selv om det blir en plugg... Dårlig samvittighet er noe dritt! Må jo smile litt når jeg leser gravidblader eller leser infohefter til gravide om sunt kosthold og at den ekstra energien man trenger kan dekkes inn av et ekstra glass lettmelk og et eple. Hahahaha:-)

Skrevet

Den siste måneden har det vært ganske avslappet ja. Har jeg lyst på noe, spiser jeg det! Uheldigvis har det i den siste tida alltid vært sjokolade i huset, og da er det jo veldig lett å bare gi etter... Nå er jeg bare en uke unna termin da, men i dag ble melkesjokoladen byttet ut med mørk sjokolade, som jo er litt sunnere. (Og bedre i lengden, synes jeg.) Har også lagt på meg en kilo i uka de siste 6-8 ukene, men heldigvis har jeg en jordmor som ikke bryr seg om det. Har vel bikket 17-18 kilo totalt nå...

Skrevet

Ååååh, denne tråden liker jeg!!! Godt å se at jeg ikke er alene. Spiser nok av sunn mat, men det blir liksom så mye usunt i tillegg. Får dårlig samvittighet overfor den stakkaren som ligger i magen min og er prisgitt det han får "servert", men klarer ikke å la være... Ble ikke akkurat lettere etter at jeg gikk ut i permisjon :-) Skal virkelig prøve å skjerpe meg den korte tiden som er igjen. Tror jeg. Kanskje...

Skrevet

Jeg også! Sjokolade er altfor godt for tioda, og jeg bare må ha en ihvertfall en bit om dagen. Og middagene er heller ikke så sunne for tida. Jeg prøver å trøste meg med at jeg at ihvertfall ikke drikker brus.. hehe.. men alt det andre veier sikkert opp for brusen :) Nå er det bare 4 dager til termin, så får prøve å skjerpe meg etterpå. Håper bare jeg slipper å gå 2 uker over termin.

Skrevet

Må innrømme at jeg har spist litt usunnt egentlig hele svangerskapet! Jeg gjør igrunn det uansett :P Hehe. Er ikke noe flink til å lage sunne middag osv, men må skjerpe meg når lille gutt blir større så han får i seg noe skikkelig mat!

Her går det i godis & brus hver eneste dag! Går ikke en dag uten at jeg drikker brus,å spiser noe godis! ;-) Men,er ikke det lov når vi er gravide?? Hihi.. Vært heldig med vekta fordiom heldigvis :-D

Skrevet

uff, klarer ikke dy meg med å komme med en kommentar...

Syns bare det nesten er komisk når jeg leser om dere som syns det er helt ok å spise usunn mat - MEN 2 og 3 åringen må jo få en sunn middag.... Hva med babyen i magen deres da? fortjener ikke den også en sunn og næringsrik middag når den skal bygge seg opp med hjerneceller og alt mulig?

Jeg er ikke selv en fanatiker, og spiser også pizza innimellom når vi ikke gidder lage middag (men kjøper fersk, aldri frossen pizza). Og jeg koser meg med mørk sjokolade og popcorn innimellom... Men passer jo på å få frukt og grønnsaker og fisk/hvitt kjøtt jevnlig.

Brus drikker jeg ikke, kun eplemost av og til. Alt sukkeret er dårlig næring for babyen. Og i disse influensatider er det virkelig dårlig, fordi det gjør kroppen sur (lav ph) og gir ideelle boforhold for bakterier og virus...

Ønsker ikke å ødelegge den gode samvittigheten deres...jeg er fortsatt selv et stykke fra termin, og kanskje blir jeg selv helt matvrak på slutten. Men bare husk at det er minst like viktig for den i magen, som de andre barna dere har, med næringsrik mat.

Og får man jevnt over sunn mat i seg, skader det enda mindre med litt utskejelser.

Nå skal jeg gå og lage meg en dejlig smoothie til meg og bebisen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...