Gå til innhold

Siste dag i oktober var det min tur!


Moden fersking

Anbefalte innlegg

To dager før termin var jeg ferdig med min første fødsel, og novemberbarn ble oktoberbarn. "Lillegutt" på 4 kg og 51 cm var ute kl. 7 om morgenen på Halloween (lørdag).

 

Fødselen gikk forholdsvis raskt for seg, selv om de hadde tenkt å sende meg hjem igjen kl. 0.30 med rier hvert tredje minutt. Åpningen var bare to cm. Men en time senere gikk vannet, og åpningen var plutselig fire. Jeg opplevde riene som et langt og smertefullt helvete, og da jeg endelig fikk fødeseng langt ute på natta (helt fantastisk hvor deilig det var å legge seg i en myk seng, spesielt for bekkenet mitt), var det null effekt i lystgassen, og det var bare å be på sine knær om epidural. Tviler på om jeg prøver å føde en gang til uten det gitt! Etter det gikk alt som smurt, og pressriene var ikke noe å klage på. Så et "plopp" som Emil sa, og der var han plutselig! Men alle opplever fødselen forskjellig, og det er faktisk riktig at man glemmer forholdsvis fort... (verre for pappaen)

 

Nå koser vi oss hjemme, og et nytt liv har begynt for alle tre! :-)

 

Tvitvi til alle dere som går og venter, jeg tenker på dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så masse med gutten!!

Godt å høre at fødselen gikk bra og at epidural faktisk hjelper!!

Har selv store planer om og ta i bruk det dersom det blir like smertefult som sist gang..... Da fikk jeg ikke tilbud!!

Kos dere masse i tiden framover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :-)

 

Ingen grunn til å tvile på epidural med sterke, smertefulle rier. Fikk også drypp, uten at noen av delene bremset fødselen. Det er lurt å sette seg inn i smertelindring, det er ingen selvfølge at de tilbyr noe som helst (den første jordmora sa bare "det er smertefullt å føde" - men jeg har alltid hatt høy smerteterskel, så jeg skriker ikke uten grunn).

 

Lykke til, jeg følger med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...