sommerfe har født! Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Hei Jeg opplevde akkurat at det kom to store klyser med grønn, seig (tørr seig, ikke slimete seig) utflod på papiret etter at jeg hadde vært på do i sted. Begge klumpene var som en femmer ca. Hva kan dette være? Det luktet i grunnen ingenting, men er det skjedekatarr allikevel, selv uten lukt? Jeg er 35+2 idag. Bør jeg ringe føden eller legevakten? Det er jo såpass sent at jeg ikke får tak i fastlegen min nå. Jeg har slitt mye med sopp/skjedekatarr både før og under graviditeten, så har en dose medisin (Dalacin) i skapet. Bør jeg bare kjøre en kur og håpe det hjelper? Håper noen kan svare eller gi råd! Takk!
spire<3<3 Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Jeg vet ikke hva det kan være, men da jeg var hos jordmor i dag, fikk jeg beskjed av henne om at hvis jeg fikk grønn utflod skulle jeg dra på sykehuset, for det kunne være babyens avføring på grunn av lite fostervann... Men vet ikke hva du har da, tenkte bare jeg skulle fortelle hva hun sa til meg. Er 37+3
Minilille Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Jeg har ikke hørt om grønn utflod før.. men hvis vannet går og er misfarget er det ikke helt heldig. Jeg ville ringt sykehuset og spurt.
tuppa m nr 2 på vei 14.11.09 Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 ja ville også har ringt føden å sjekka.
ღMorgenSolღ Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Jeg har hatt det, er 29 uker på vei. Men nå er det bare vanlig utflod i litt større mengde en vanlig.. Det var så kraftig en periode at jeg var redd jeg lekket fostervann, ikke helt blank men helt lys og veldi uttynna.. Det grøngule kommer avogtil, og jeg lurer litt på hva det er. Snakket med legen hun tok prøver og kunne ikke si at det var annet en vanlig sopp, så jeg tok en canesten men det hjalp meg lite. Så jeg sliter videre med det jeg, vet fortsatt ikke hva det er men håper det ikke er noe farlig.
sommerfe har født! Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2009 Hei Jeg ringte føden, og de meg bare se det an, og kontakte legen min i dag. Så får prøve å få tak i han, selv om han ikke er lett å få tak i på telefonen... Hun mente det ikke var noe problem hvis det ikke var fostervann, og dette var jo virkelig ikke vann, det var jo tykke klumper, så da regner jeg med at det er sopp e.l. Ikke merket noe særlig til det i dag, så kanskje kroppen klarer å fikse seg på egen hånd?
miepia30 Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 sopp gir ikke grønn utflod. sopp gir hvit tykk og evnt klumpete utflod dersom den gir endring i utflod. bakteriell vaginose/gardnerella/skjedekatarr gir heller ikke grønn utflod, heller mer tynn, skummende, gråaktig. og ille lukt. vet virkelig ikke hva du kan ha. men sant som flere nevner her, at fostervann som er tilblandet av mekonium(babyens første avføring) blir grønt/brunt grumsete og da bør man si i fra til føden. men det har du jo gjort. blir spennende å høre hva legen din sier.
Julelita Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Det kan være slimproppen som har gått da, beskrivelsen kan passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå