Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 (samme som på anonymforum) Er jeg sprø som tenker tanken?? Min mann flytter ut. Han ser etter et sted å bo. Forholdet har hanglet noen år, og fikk en alvorlig knekk for noen måneder siden som gjør at vi ikke kan fortsette. Han jobber slik at han er borte mange uker i slengen. Jeg har tenkt lenge at det mest logiske var at ungene var hos meg, og han hadde en slags "vanlig" samvær. Og trodde han tenkte omtrent likt. Så jeg ble litt paff da han foreslo en uke hver den perioden han er hjemme... Vet egentlig ikke om han greier det... Vet ikke om han ser hva det innebærer å ha hele ansvaret en uke i slengen, jeg har nok vært for "snill" der, og hatt hele oversikten. De gangene jeg har vært borte (max 4 dager) så har alt stort sett vært ordnet, det har bare vært "barnepass" og lek. (handling gjort unna, lite husarbeid, samkjøring på fritidsaktiviteter ordnet). Men kanskje det er det at jeg har styrt det meste som gjør at jeg ikke er sikker på det. Men i dag kom jeg på en annen mulighet... At VI bytter plass, at ungene bor hjemme og vi bytter plass. Jeg vil jo uansett være hjemme den tiden han er borte, så det blir ca 25/75 deling. Har hørt om det, men det er langt fra vanlig tror jeg... Tror et stabilt hjem for ungene er veldig viktig, og jeg tror ikke han får en plass å bo (i ok prisklasse) nær nok til at det blir gunstig med 1 uke her , 1 uke der. Jeg prøver å tenke ut all mulig for og imot før jeg evt presenterer ideen for han. Også prøver å tenke hva negativt han vil finne på den løsningen. Vi er "venner", ekteskapet har vært av det praktiske slaget en god stund. Dette blir bare en annen organisering. At det kan være en løsning en stund, og hvis det ikke fungerer får vi prøve noe annet. Er jeg riv ruskende gal som tenker tanken??? Noen som gjør det slik, eller vet om noen som gjør det/har prøvd??? har forresten tre barn i alderen 5 til 10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå