Gå til innhold

Tannpussen er et ork!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min er 9,5 mnd og har 6 tenner, så vi må jo pusse. Før gikk det greit og hun syntes det var artig å få pussa tennene.. Nå kniper hun igjen munnen og hyler når jeg skal pusse, evt tar hun tak i tannbørsten eller biter over den når jeg skal til å pusse. Hvordan kan jeg få henne til å like tannpussen da? Har prøvd å la henne holde børsten først, men hun blir sint når jeg tar den fra henne og skal pusse. Skal jeg bare være streng å la henne hyle og slikt slik at hun lærer at det er noe vi må gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det også vært litt opp og ned når det gjelder tannpuss. Moro en periode, og mindre moro i neste periode. Men barna har faktisk ikke noe valg når det gjelder tannpuss! Vil de ikke så skal de, og da blir det med tvang. Stort sett går det greit. Vi har faste sanger vi synger under tannpussen(bla. Puss puss så får du en suss). Jeg pusser først og så får han pusse litt selv tilslutt.

Skrevet

Jeg pusser hans (21mnd), og samtidig pusser han mine!! Det går som en lek:) ...og fluor'n til slutt er finfin "belønning"!

Vi bruker aldri tvang - er redd for at det ødelegger lysten til å pusse.... Tøyser oss heller gjennom det - og det har gått fint så langt!

Skrevet

Her var tannpussen et ork fra vi begynte å pusse tenner (11 mndr, fikk tenner veldig sent) frem til for 1 mnd siden. Da kjøpte jeg litt større tannbørste til ham, og av en eller annen grunn løste alt seg da. Nå pusser vi av hjertens lyst, og har kasta den lille babytannbørsten i søpla :-) Men min er jo eldre enn din da, nettopp fylt 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...