snille_snille Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Leser at man bør stimulere babyene fra de er veldig små ved stellebordet for å knytte bånd mellom baby og mor/far. Hvordan stimuleres de når de er så små? Jeg snakker, synger og koser med han, er det noe mer jeg bør gjøre? Pappaen sier ofte til meg at det er en del fritid (når baby er våken, ikke spiser og er skiftet på) som han ikke helt vet hva han skal gjøre med? Innbiller meg at han kanskje sover bedre om nettene hvis vi får stimulert han mer på ettermiddagen, eller er det bare noe jeg tror?
juliogdesember Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 slapp av du Høres ut som du gjør alt riktig:) Babyer på 3 uker trenger ikke mye stimuli. De har behov for kroppskontakt, kos, mat, stell og masse god søvn. Annen stimuli har de ikke behov for før de blir gamlere. Du vil merke når babyen din ønsker noe mere .) Mine to gutter sov over 20 timer i døgnet de, da de var tre uker gamle Jeg tror ikke at mye stimuli på kveld gir rolige netter. Overstimulerte barn blir som oftest veldig urolige. Kos deg med babyen din:)
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Så godt det var å lese dette, "hartogutter."! Knøttet mitt blir 3 uker i morgen, og jeg har bekymret meg mye for om jeg leker/prater nok med han. Jeg koser og snakker når han ligger på stellebordet og litt ellers, men ofte virker det som at han heller vil ligge alene og stirre ut i intet, enn å se på meg. Dessuten snur han seg ofte vekk etter en kort stund, og da tenker jeg som så at jeg ikke skal tvinge han. Godt å høre at det er riktig, hehe... Jeg skulle faktisk akkurat til å lage et innlegg som det her selv :-)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Henger meg på det Hartogutter sier. Bare kos med de små og nyt tida. Masse kosetid er det de trenger når de er så små. Noe jeg begynte med litt forsiktig var å legge ho på magen av og til. Ikke så lenge, men sånn at ho ble vant til det. Kanskje et par minutter når dere er på stellebordet f.eks. De sier fra når det er nok og du merker når de vil ha mer stimuli. Her merket jeg det godt ved 3 måneder. Ikke tenk så mye på stimuli, bare kos deg du:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå