Gå til innhold

Fortvilet, han spytter bare pencilinen ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem, lillegutt har fått påvist ørebetennelse i begge ører i dag, han nekter å ta medisinen( Imacilin tror jeg den het)

Snart brukt opp alt, blandet i melkeflaske, krem på kakao osv...

Han er 2 1/2 og veldig egenrådig, hva gjør jeg?

Trenger sårt noen gode råd:)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du bruke makt for at han skal bli kvitt ørebetennelsen. Hold fast, bruk engangssprøyte slik at medisinen kommer langt inn i munnen og klem igjen munnen når alt er inne!

Premie er å anbefale...

Ja det høres brutalt ut men sånn er livet:o)

Ps: Om han er 2 1/2 år og egenrådig nå så skal du slite når han blir 14!

Lykke til:o)

Skrevet

Hehe,du sier noe der du;)

Snakket akkurat med min mann på tlf, han sa det samme som deg, så da blir det makt.....

Tusen takk for råd.

Blir en koselig kveld dette da;)

Skrevet

Vi sleit vi også.

Det som virket hos oss, var å først gi han noen rosiner. Mens han tygde på dem, sprutet vi med sprøyte medisinen inn i munnen hans, langt bak, også puttet vi inn litt flere rosiner.

Ble koselige stunder på kjøkkenet ja ;)

Skrevet

Legen min sa: hold for nesa i det dere gir barnet medisinen langt bak i halsen, da blir det nødt til å svelge.

Skrevet

Sånn hadde vi også det, så vi ba om å få tabeletter. Da puttet vi den bare i et skje med yooghurt og han merket ingen ting til den. Det gikk helt smertefritt og greit. Syns det er så fælt med den tvangen og barna er jammen sterke når de finner ut at de ikke skal noe..hehe.. Ikke bare enkelt å få det til alene iallefall.

God bedring til gutten din, får håpe det ordner seg :)

Skrevet

Vi slet også med å få i lillebror penicillin. Jeg holdt han fast, la sprøyta langt bak i munnen og sprøytet ut, blåste så på han så svelget han.

Prøvde tabelletter som jeg kunne knuse i syltetøy, det spyttet han ut. Prøvde så i melk, det gikk fint, men det tok ikke knekken på ørebetennelsen. Så da fikk jeg en ny mikstur med kirsebær. Da gikk det slik at han sto og nesten gråt om jeg ikke trakk opp sprøyta fort nok =)

Skrevet

Sist gang mini hadde ørebetennelse, fikk vi ikke penicillin, men Ery-Max (eller Abboticin som er synonympreparat). Det er et preparat som gies til de som ikke tåler penicillin. Vi fikk det fordi det smaker godt (jordbærsmak), og dermed lettere å gi til små barn. Og det stemte det, han gapte villig opp når vi kom med sprøyta morgen og kveld. Ble til og med litt sint når han ikke fikk mer, måtte få sitte og sutte litt på sprøyta etterpå... ;)

Hadde forøvrig like bra effekt på ørebetennelsen som første gangen da han fikk Imacillin.

Anbefaler deg å ta en tlf til legen og høre om dere kan få resept på det istedet. Alternativet er jo selvfølgelig å bruke tvang. Jeg har ingen problem med å bruke tvang hvis jeg må (som f.eks ved medisinering), men det er jo det beste for både foreldre og barn hvis man slipper!

Lykke til, og god bedring til lillegutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...