Gå til innhold

Kommet langt(advarsel handler om jul)

Anbefalte innlegg

Skrevet

med julegavene?

Jeg har kommet et stykke når jeg tenker meg om, har endel på loftet også faktisk som jeg har kjøpt inn men ikke bestemt hvem som skal få ennå.

Slike dyre julegaver er vi ferdig med, vi har kjøpt oss spisebord i julegave til hverandre liksom, og eldstemann har fått sykkel allerede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden vi ikke skal hjem i aar maa vi snart sende alle gavene som skal til norge dermed er vi ferdige med hele mannens familie, dvs besteforeldre, foreldre, 3 soesken med barn. Pluss den delen av min familie som ikke kommer ned hit til jul.

Ganske fornoeyd, men syns nesten det er litt trist at jeg ikke kommer til aa haa noen gaver igjen i desember.

Skrevet

Nei jeg har ikke begynt på en eneste julegave.. Og begynner ikke enda heller. Må bli litt mer jul først.

Slike dyre julegaver som du storebror og Knerten gir vi aldri hverandre. Hører det er mange som sier de gjør som dere og kjøper en dyr felles ting og kaller det julegave til hverandre. Det blir helt feil for meg. Jeg må ha gaver under treet som ikke motparten vet om.

Også sånn som du skriver gutten din har fått sykkel. Får han ingenting under treet fra dere da? Siden du skriver det er julegave med sykkel, har dere en fast sum dere kjøper til til barna?

Jeg bare spør allså. Kommer ikke på at slike ting kan være julegaver. Begge mine har fått nye sykler nå i høst. Fordi de trengte det. Kommer liksom ikke på at de skal få mindre til jul av den grunn..

Skrevet

Ja, har kommet et stykke på vei nå faktisk. Litt godt også.

Men har en hel haug av gaver som skal handles inn. SÅ har fortsatt igjen en del gaver, selv om vi har kommer langt på vei.

Skrevet

Jeg er snart ferdig, jeg har fått alle fotokalenderene i posten og de må bestilles senest i disse dager om man skal få dem til jul men jeg må være enda tidligere ute siden jeg må sende dem til trondheim.

Jeg kjøper fotokalendere hvert år til oss selv og besteforeldre og oldeforeldre.

Ellers har jeg bare å kjøpe til mine egne barn og 3 tantebarn igjen :)

Skrevet

gla*jenta-Kokkeli:) :

Han har fått sykkelen nå, han trengte ny sykkel, kunne alltids brukt den gamle en stund til, men det var endel mangler på den. Han får en liten ting under treet, men har fått opplyst om at sykkelen er julegave. Er faktisk første storsykkelen han får ny. Har ellers bare arvet. Han skulle heller ikke egentlig få den ennå, men noen hadde glemt å låse skuret, og han så den tilfeldigvis og lurte på hvem sin det var.

Vi pleier heller ikke gå hverandre eller noen slike dyre julegaver. Jeg mente da at spisebord var noe vi ikke trengte å kjøpe oss riktig ennå siden vi har et helt ok men akk så lite bord. Vi ble derfor enig i at vi kjøpte det til hverandre. Må si at julegavene vi har gitt til hverandre ikke har vært det det burde være på den måten at samboern har bestilt seg noe han mener han må ha(noe dyrt supportertøy) og sagt at det må være julegave fra meg til han, og til meg har han kjøpt noe jeg værken har ønsket meg eller hatt bruk for, eller noen ganger har kommet til å bruke.

Har heller ikke pleid å kjøpe noe så dyrt som sykkel til ungene, men det var/er noe han absolut trengte, og vi har rett og slett ikke økonomi til å bare gi han en sykkel. Vi kommer nok til å kjøpe noe smått både til hverandre og eldstemann for å ha noe under treet også. Må legge til at sykkelen var på salg, derfor ikke så dyr som om jeg skulle ha kjøpt den til våren.

Skrevet

Eg har fått klar 4-5 pakkar, manglar vel ein 10-12 tenker eg.

Skrevet

25 av 35 pakker i boks.....Men må innrømme at det er de dyreste gavene som mangler....:(

Skrevet

Hei, takk for svar Storebror og knerten.

Nei vi kjøper heller ikke så dyre gaver som sykkel til våre barn, råd eller ikke råd. Jeg skjønner ikke vitsen. Og det som jeg lurer på er, når du sier at han alikevel får noe under treet av dere, hvorfor kalle sykkelen en julegave? Du sier dere ikke har økonomi til å bare "gi han en sykkel" men dere har jo kjøpt den nå, og jeg er enig med dere. Gi den nå som han har bruk for den og trenger den. Det jeg da ikke skjønte var hvorfor kalle det en julegave?

Snakket med noen på jobben også som skulle gi fult slalom utstyr i julegave. Det var noe de trengte og ønsket seg. Men skulle få noe annet under treet da, så hvorfor plent kalle slalom utstyret for julegave?

Mine fikk som sagt sykler nå i høst nå var nok ikke de så dyre som den sykkelen som du måtte kjøpe sine mine er yngre enn din, og fikk små sykler. Og jeg gir heller ikke mye til jul som sagt til dem, hvorfor det? Da får de jo masse leker. Får noe de virkelig ønsker seg alt etter hva det koster. Ellers i året får de jo også ting av oss som de trenger.

Det er ikke meningen å være frekk eller noe sånn allså, hvis du oppfatter meg sånn. Jeg hører bare om så mange som gir dyrest mulig gaver til jul til barna sine. Er ikke vant med det hjemmefra jeg, og merker at mannen min er også gansge ulik meg på det punktet. Når jeg traff han så kjøpte han veldig veldig dyre gaver til sin famile. De var ikke mange i fam, så når jeg kom innn med mine mange søsken og tante barn måtte det slutte. Vi har ikke råd til det. Vi har 11 tante barn og tre barn selv, pluss søsken, foreldre og besteforeldre. Så er dyrt nok kan du si..

Det med at du sier dere har kjøpt spisebord, hører mange som gjør det også, kjøper en dyr ting felles til huset og kaller det julegave. Det blir liksom helt feil for meg.. Vi gir en liten ting til noen få hundre under treet til hverandre. Alt etter hvor mye vi ser oss råd til da. Men vi kjøper oss jo av og til ting til huset vi også. Sånn sammen. Men kaller det ikke julegave fordi om.. Kjenner også flere som velger og ikke gi julegave til samboeren fordi de ikke ser noen vits i det, skjønner ikke det heller jeg. Men vi har jo alle forskjellige meninger på alt..

Skrevet

At vi kaller sykkelen for julegave er for at gutten er veldig opptatt av at søstra ikke får vesentlig dyrere gave enn han. Nå har vi ikke kjøpt gave til henne enda, og vet ikke hva vi skal kjøpe, men om det blir noe litt dyrt som hun har bruk for(i fjord fikk hun spark) så må vi ikke finne like dyr til han,for da har han jo fått. Er ikke sikkert vi kjøper noe til under treet heller, får se det litt ann. Nå er det slik at samboern også er opptatt av at julegaver vi gir til hverandre skal være dyre, ble derfor glad når han foreslo at spisebordet kan være julegave. Er ikke sikkert det blir noe ekstra under treet for vår del heller.

Om det hadde vært "vinter ting" han hadde trengt, ski, slalomutstyr el.l så ville han fått det på julaften.

Skrevet

Jeg har ikke begynt å handle enda. Men har tenkt litt gjennom hva jeg skal kjøpe til noen, så føler meg litt forberedt.

Det er lang vei til byen så pleier å dra 2-3 ganger og er som regel omtrent ferdig da. Nytter ikke å bare ta en kjapp tur til byen og ordne et par en kveld heller he he =)

Har vel ca 10 stk og kjøpe til nå som jeg er alene med barna.

Skrevet

Listen for julen er klar, så det er bare å gå ut og kjøpe det.

Skrevet

Ikke begynt. Planlegger hvert år at jeg skal begynne tidligere men blir aldri om. Aner virkelig ikke hva jeg skal kjøpr til folk lengre. Alle har jo alt og ingen kommer på noe å ønske seg. Desutten har nesten alle jeg kjenner bursdag fra okt-desember, da må jeg finne opp kruttet to ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...