Gå til innhold

Halsbrann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hørt om at andre har klaget over halsbrann og ikke helt skjønt hva det var snakk om inntil nå, men nå går jeg rundt med en konstant følelse av at jeg bare MÅ rape... skikkelig ubehagelig, nesten som brekninger, men uten at man er kvalm.. Man bare har det oppi halsen hele tiden... Jeg er i uke 30.

 

Er dette noe som man har frem til fødsel, eller pleier det å avta?

Hva kan man spise og hva bør man unngå for å få bukt med det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har selv mye halsbrann og gulping. forsøkt link og gaviscon. ingen er mirakelkurer. det viktigste er å spise små måltider, ikke bli for mett rett og slett. og er helt avhengig av å ligge med overkroppen høyt i senga, har bygd opp med mange puter. hvis jeg ligger flatt så renner mageinnhold rett og slett opp. utrolig ekkelt. men å ligge høyt hjelper godt.

 

regner med det ikke blir bedre fremover, for magen vokser jo og det øker trykket på magesekken slik at mageinnholdet lettere kommer opp i spiserøret. vel vel, bare 8 uker igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå å få halsbrann så prøver jeg å spise lite og ofte. En del mat gir lettere halsbrann enn andre. Jeg får halsbrann av pizza, brunost, juice og kaffe. Dette gjelder særlig om kvelden - kanskje fordi jeg allerede har spist litt "feil" (dvs sterk og syreholdig) mat i løpet av dagen allerede? ;-)

 

Uansett: Det som bruker å hjelpe på meg når det "brenner" som verst er et par slurker med Club Soda (inneholder natriumbikarbonat).

 

PS. Googler du halsbrann + Club Soda vil du se at det har hjulpet flere enn meg i samme situasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK.

Fant også ut at NYCO (fruktsalt) hjelper! Hadde det i skapet, så da var det en billig og lettvint løsning. Det hjelper utrolig bra å ta en halv kork blandet i vann. Jeg tar det utpå kvelden og sover også mye bedre. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg opplever også endel halsbrann og synes de derre lovehearts er veldig effektive mot det. Merker også at musklaturen er litt slapp for det skal ikke så mye til, litt hoste og det renner nesten opp igjen. Litt kjipt for der er jeg litt kontroll freak, men det kunne jeg bare glemme.

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle ting listet over er gode råd.:) Jeg fikk beskjed på apoteket om at Pepcidduo ikke kunne brukes av gravide. Noen som vet? Men vet at det er et annen merke som kan brukes, men husker ikke navnet på de i farten. Ellers kan en prøve melk, surmelk og sånne ting og....:) E utrolig kjedelig ting å være plaget med.... Og det henger nok i frem til fødselen. Noen får det værre etter hvert som termin nermer seg, men ikke alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

En skal ikke ta Pepcidduo når en er gravid, men en kan ta Gaviscon mikstur eller tyggetabletter, fåes på apoteket. Funker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har hørt at bare Link og Gaviscon kan brukes - og de funker lite desverre. utrolig ubehaglig gå å ha vondt + gulpe hele dagen. skikkelig kvalm hver gang jeg har spist noe - og kan ikke ligge uten å kaste opp. hatt det sånn siden jeg var 4 mnd på vei så litt lei. prøvd alle kjerringråd også, men ikke noe som hjelper. heldigvis "bare" 2 mnd igjen...

Sist gang husker jeg det ble bittelitt bedre den siste tiden da ungen sank lengre ned - så krysser fingre for det nå også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper for meg er Love Hearts. Dessverre for meg liker jeg dem ikke, så det er ikke akkurat kos. Men høyst nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt det gjennom hele svangerskapet, 35+4 i dag... det blir nok sikkert ikke bedre i løpet av de siste ukene våre. nyco har hjulpet meg utrolig mye og, og så spiser jeg masse youghurt, det funker for en liten stund, så lenge det ikke har gått så langt at det gjør rett og slett dritt vondt i halsen. sjokolade, krydder, juice, tomat, te, kaffe og fet mat er lurt å holde seg unna... og det er lurt å ikke spise på noen timer før du skal legge deg for natten, og heller ikke legge seg ned på for eksempel sofaen rett etter å ha inntatt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...