Gå til innhold

Dere som har dyr, tror dere dyra merker at vi er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund, og hun har blitt veldi beskyttende ovenfor meg etter jeg ble gravid! Skal være me over alt og får hun ikke bli med klikker hun i vinkel og hyler og står ved døra til jeg kommer tilbake.

Slik var hun ikke før.. Litt merklig, så tenkte jeg kansje hun merker at jeg er gravid!?

Da jeg var liten hadde mine foreldre en schafer, da jeg ble født sto hun ved barnevogna og ingen andre en mine foreldre fikk komme bort. Hun var med meg over alt og passet på meg til hun ble så gamel at hun ikke kunne gå lenger og vi måtte avlive henne..

Noen som har slik historie å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk gravid med tvillingene, skulle pusen min alltid ligge inntil og helst oppå magen min. Om det var tilfeldig eller ikke, det vet jeg ikke, men hun er ikke så ivrig på magen nå som da :D

Skrevet

Ja, sånn opplevde jeg kattene mine også, særlig ene jentekatten min, Hun ble veldig påpasselig ovenfor meg og var i tillegg glad i å sove på magen min.

Ikke fullt så gira da babyen kom da, hehe. Husker en gang med yngste, han var et par måneder og største på 3 skulle på do. Lille lå på gulvet i stua mens jeg var med på doen. Babyen begynner å gråte, men jeg måtte passe på hun som satt på doen.

Katta kom og mjauet hysterisk, løp inn i stua og tilbake flere ganger. Da datteren endelig var ferdig og jeg kunne ta babyen så sto katten og slikket babyen på kinnet mens hun så helt forstyrret ut. Lettelsen lyste av henne da jeg endelig kom og hun la seg utmattet ned i stolen, hehe. Tøft å være barnevakt! ;-)

Skrevet

Katten min skydde meg som pesten når jeg var gravid. Gikk store omveier rundt meg. Jeg har en hannkatt, kanskje det er forskjell på jentepuser og guttepuser?

Skrevet

Tror ikke det...iallfall ikke vår...Hannkatten min lå konstant oppe på magen, og samboer måtte løfte han vekk, nekta å rikke seg:) Til og med i senga hehe artig pus:)!

Skrevet

Ja, hunden vår har i hvert fall fått et veldig beskytterinstinkt overfor meg. Må hele tiden ha kontroll på hvor jeg er, og gir meg masse "spa" (les: slikker febrilsk overalt der hun kommer til). Hun fikk også store pupper ikke lenge etter at jeg ble gravid (vi var sikker på at hun var drektig), men det har gitt seg igjen nå. Mulig det var et innbildt svangerskap? Jeg er iallfall overbevist om at hun merket graviditeten min tidlig.

Skrevet

Kattene til mamma'n min skulle ALLTID sove eller kose på magen min når jeg var gravid. Og de er absolutt ikke sånn nå lenger. :P

Men nå ligger alltid den ene katten vedsiden av vippestolen til mini, å passer på. Kommer det noen andre katter bort, så freser den, akkurat som det er hennes baby! :) søtt!

Skrevet

Jeg ser jo at katten min hadde avvikende adferd :)

Skrevet

Eneste jeg merket på hunden vår(en hannhund) er at han luktet INTENST på trusene mine da de lå i skittentøyskurven. Det har han aldri gjort før, og ikke gjort det etter at ungen ble født heller. Men han begynte med det selv før jeg visste jeg var gravid, og fortsatte rundt de 3 første mnd av graviditeten. Da jeg fant ut at jeg var gravid tenkte jeg ååå er det derfor han lukter så fælt på trusene mine. Sikkert noe annerledes med utfloden...

Men om han skjønte at jeg var gravid....vet ikke. Hehe.

Han hadde ikke noe spesiel annerledes adferd rundt meg ellers.

Men har hørt at tisper spesielt kan merke om eierne er gravid.

Skrevet

Det glemte jeg å skrive, etter jeg ble gravid sniffer hunden min og min fars hund helt ekstremt på meg! Da spesiellt på buksen osv når jeg kommer hjem etter en tur ut. Enormt irriterende å ha dem rundt bena hele tiden.. Hunden min er ei tispe, så det er da godt mulig hun merker det på meg. Hun er litt søt, vis jeg ser film og begynner å gråte så kommer hun å legger seg i fanget og slikker meg på handa :)

Hi

Skrevet

Er sikker på at enkelte dyr merker det, men for det store flertallet er det nok knekkende likegyldig.

Skrevet

Jeg har to tisper. Hu yngste bryr seg ikke noe særlig, men hu eldste merker jeg helt klart har endret seg.

Hu skal ligge oppå fanget mitt i stresslessen hele tiden. Kommer det et spark blir hun helt vill i blikket og det ser nærmest ut som om hu vil ligge inni meg. Kryper så tett intill som hun overhode klarer, med magen sin intill magen min, hu er sikkert mer følsom der eller noe sånt... Hu er jo så kjempesøt, men er litt slitsomt noen ganger. Hun veier tross alt 25kg... hehe

Skrevet

Naboens katt var utrolig kosete med meg når jeg var gravid. Passet veldig på meg hver gang. Ellers ikke veldig interessert i meg, men merket det med en gang.

Stod også og hveset til alle som nærmet seg vogn og andre babyting, hehe.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

ja uten tvil! Tispen til svigerforeldrene mine var helt rar da jeg var gravid... hun var alltid glad når vi kom og veldig kosete, men da jeg var gravid var det helt spesielt.. hun fotfulgte meg over alt. vi passet henne en uke av graviditeten og da lå hun på siden av sengen min og var oppe og snuste på magen flere ganger i løpet av natten. akkurat som om hun sjekket at alt var bra.. når jeg spydde av kvalmen, lå hun i døren og så på meg., da jeg måtte legge med lå hun ved siden av der jeg lå...

hele svigerfamilien sier at de har aldri sett henne sånn før... kjempe skjønt....

Skrevet

Det tror jeg de gjør. Vi har ikke dyr selv, men katta til svigers likte ikke magen min. Den kunne ligge på fanget en stund, men så fort ungen rørte på seg, så stakk den. Tror den syntes det blemfor skummelt. ;)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at i hvertfall hunder merker forandring i hvordan vi lukter, de vil sikkert reagere på slike forandringer. Da jeg ventet eldstemann så hadde jeg ei tispe som begynte å reagere merkelig med uling og stort behov for å beskytte sin matmor mot alt som kansje kunne være farlig, feks knurre til gjester som kom, fotfølge meg over alt, satt utenfor dodøren, sov utenfor soveromsdøren min selv om sengen hennes var på stua.

Skrevet

hunden min ble også veldig beskyttende da jeg ble gravid! først kunen jeg ikke forstå hva som feilet henne;)

men hun er fremdeles sånn da.. babyen min er 1 mnd nå og hunden er veeeldig beskyttende ovenfor oss! :) :)

Skrevet

Kjenner det godt igjen som du sier 19.59. Jeg blir alenemor, og akkurat flytta i ny leilighet litt mer sentralt. Tispa mi sover i senga, så hun er løs hele tiden så lenge jeg er hjemme. Men i helga får ofte fulle folk for seg at de skal sove hos meg eller prate med meg osv, noe jeg er lite interessert i. Så når det kommer folk på døra på natta står hun der og knurrer og er kjempe sint! Slik gjorde hun ikke før og gjør ikke til vanlig når søsken av meg kommer, men hun merket kansje at jeg var redd da, jeg vil ikke ha fulle menn inn i huset midt på natta..

Hi

Skrevet

Jeg har ikke merket noe, men for moro skyld leste jeg en gang på siden til en dyretolk. Der stod det om en katt som hadde "sagt" til dyretolken at matmora og mannen skulle bli tre stykker. Og det stemte. Relativt imponerende...

Skrevet

alle dyra merker det, men ikke alle reagerer på det. det er hormonene som gjør det, de fleste dyr vet når du har eggløsning også. det er bare menneskene som har mistet denne "sansen":p

hesten min ble driiitsur på meg i begynnelsen av svangerskapet, hun er litt bedre nå=)

kan nesten si det virka som hun ble sjalu, men nå er jeg flink å gi henne oppmerksomhet, å da vil hun bare legge hodet mot den store magen min=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...