Gå til innhold

Kan jeg amme fra kun ett bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår at dette er mulig...med tanke på de som har tvillinger/trillinger:-) men hvis jeg gjør det, så blir sikkert brystene forskjellige? Vil dette vare for alltid etterpå? Noen som har gjort dette og kan komme med sin erfaring?

Problemet er at lillemann på 4 uker, ikke vil ha den ene puppen (den er innovervendt), jeg pumper derfor denne siden, og gir han det på flaske...Men produksjonen der er mindre enn på den "gode" puppen.. og noen ganger trenger han ikke flaske, men blir mett av denne..

Har prøvd å gi han den innovervendte mange ganger, men ender med at den blir kjempeSÅR (au!!) fordi når den blir dratt ut er den lys rosa og lite herdet hvis du skjønner....Ikke vil han ta den med skjold på heller:-(

Det hadde vært deilig å slippe vasking, koking, flasking og alt på natten (han sover generelt lite og jeg er nokså sliten..)

Noen gode råd om hvordan jeg kan fikse dette???

Skulle gjerne ammet fra fra ett bryst.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!

og ikke gi opp ammingen fordi du bare kan bruke et bryst. Nå sier jo ekspertene at det ikke er ammingen som forandrer brystet, men hormonene under graviditeten.

Og jeg tror faktisk at, OM ammebrystet ditt skulle bli veldig ille etter amming, så kan du nok få dekket operasjon for å få dem like, Og event fikse det innovervendte brystet. Til senere bruk.

Er utrolig hva du får dekket, bare du har grunn nok.

Og hvis ikke du vil. Så... hva har det å si da, du har ammet ditt barn. Som er veeeldig viktig, også spesiellt i disse influensatider.

Lykke til. Og jeg er helt sikker på at ammehjelpen kan hjelpe deg :)

Skrevet

Takk for svar:-):-)

Var akkurat det jeg ville høre!!!

Har egentlig tenkt litt på det nå, og har bestemt meg for å hovedsaklig amme fra det ene brystet, og pumpe det andre med jevne mellomrom, men ikke så ofte...tenkte jeg kunne pumpe feks 3 ganger i døgnet, bare for å holde det litt i gang, og ha litt ekstra..Så kan jeg se hvor lenge jeg føler for å gjøre det..

Uansett tror jeg brystene blir litt forskjellig etterpå. og som du sier går det jo an å evt gjøre noe med det:-)

Ja, jeg syns det er særlig viktig å amme nå i disse influensatider, i hvertflall skal det mye til før jeg gir opp!

HI

Skrevet

Går helt fint å amme bare fra ett bryst. Barna mine har alltid favorisert høyrepuppen, slik at den har produsert mer melk og blitt mye større enn den venstre. Ser litt pussig ut der og da, men kan berolige med at de har fått samme størrelse igjen etter amming hver gang. :o)

Skrevet

ikke no problem, men da får du en hengepupp. Sånn som jeg har. Mne jeg har ikke slutta å amme enåå da, jeg har hørt de skal normalisere seg igjen etterhvert. Håper på det:-)

Skrevet

Hehe, det går fint an.

Får kun til å amme fra det venstre brystet, så da har det blitt til at melkeproduskjonen har blitt stor på vesntrepuppen, mens den høyre har sakte men sikkert stoppet opp melkeproduksjonen.

Gikk helt fint, hadde nok mat, men blir sittende igjen med en hengepupp ja :D

Skrevet

Vet du hvorfor lillebaby ikke vil ha den ene puppen? Det var slik med mitt første barn og hun hadde en låsning i øverste nakkevirvel (Kiss heter det) hun ble bedre etter to behandlinger hos manuellterapaut. plutselig ville hun ta det andre brystet likevel, men da var produksjonen så nedsatt at det var tomt. Tok seg ikke opp heller..

Uansett..det jeg skulle fram til er at jeg har ammet begge mine barn med et "hovedbryst" Venstrepuppen ble tom til de begge etter 4- 5 mnd. Etter det ammet jeg bare på høyre. Det var sidefroskjell i str mens jeg ammet, men de er like store (he he..små) nå.. Altså ingen hengepupp på den ene siden..

(ikke strev med den pumpingen..du får bare vonde skuldre..)

Skrevet

det skulle gå helt fint- så en film som heter bryst er best... og man ammer jo tvillinger... så d skulle gå helt bra å bare fra et!

Skrevet

Takk for svar alle sammen!!

Blir så glad når jeg ser at dette er mulig............!! og at noen har gjort dette og vært fornøyde med det!

Selv om den ene blir hengete, så vil det mulignes gå seg til ettersom tiden går etter avsluttet amming...er i grunn ikke så opptatt av hvordan de vil se ut...

Jeg går ut i fra at han ikke vil ha puppen fordi den går innover..han blir veldig sint, og nekter plent...ikke vil han ha med skjold heller...

Har lest litt om det Kiss-syndromet, og kan ikke se at han har noen av de symptomene, men takk for tipset!!

Kanskje jeg kan kutte ut pumpingen etterhvert...med god samvittighet?

Det er så godt å tenke på det!! hurra!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...