Venterpå#2 Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Litt rart spm kanskje..men jeg vet jo sånn i utgangspnkt. at man ikke skal drikke FOR mye vann iløpet av en dag... men nå er jeg såå innmari tørst både på dagen og på natta..jeg drikker så sykt mye vann (sikkert mer enn annbefalt)...bare lurer på om det er noen som vet hva som er for mye? og noen tips til hva jeg kan gjøre for å ikke bli så tørst..jeg må jo drikke hvis jeg er tørst.. hm
Guttemamma75 Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Du bør dra til legen og få sjekket blodsukkeret ditt da det KAN være svangerskapsdiabetes du har fått.. Hovedsymptomene er at man blir veldig tørst og drikker (og tisser) masse...Like greit å få det sjekket..
Fifrildi Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Hvor mye er masse vann? En voksen person i normal aktivitet sier man at skal ha ca 2 liter vann og de fleste drikker langt mindre enn det. I svangerskapet har man behov for mer vann. Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann om dagen (var opp i 4 liter da jeg var syk) og det er ikke for mye.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Da det var snakk om for mye vann i media for en stund tilbake var det snakk om 10 liter og mer. Problemet var visst at man vasket ut salter og mineraler. Tror det skal godt gjøres å få "vannforgiftning".
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Greit å sjekke diabetes siden du er tørst hele tiden.
Venterpå#2 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2009 æsjda..håper ikke det er noe diabetes på gang.. jeg har ikke time hos legen før den 25.. burde jeg ringe dit eller? med mye vann mener jeg at jeg kanskje drikke 4-5 liter om dagen..men blir liksom ikke mindre tørst av den grunn..hmm.. hva er det som er grunnen til at man kan utvikle svangerskapsdiabetes da?
mamman til to gutter Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Jeg ville nok spurt legen ang svangerskapsdiabetes, men jeg syns det er sånn at noen ganger når jeg er veldig tørst og har drukket mye vann, så er det godt å drikke noe annet enn vann også og at tørsten forsvinner bedre da. Mener ikke at du skal slutte å drikke vann når du er tørst, men når du har drukket en del vann, så kan det hjelpe å drikke et glass med juice, saft, melk el for å bli kvitt tørstefølelsen.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Jeg har drukket mye under hele sv.skapet... og jeg har ikke diabetes..
eva.anne78 Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 vann er et beste å drikke når man er tørst,uansett... så hadde anbefalt deg å dra til legen for å sjekke sv.diabetes.Da min far fikk diabetes,så var han også slik at han drakk hele tiden,og ble liksom aldri "utørst"...lurt å sjekke,slik at du evt kan gjøre noe med det raskest mulig;) skal forresten drikke min.2 liter vann per dag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå