Gå til innhold

Maserier


Synna_Oslo

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med det?

 

Hadde milde rier hele natt til mandag, i mange timer, men som stoppet opp av seg selv.

Så i går mandag - fikk jeg rier igjen rundt kl 13, etter å ha vært på vaginal undersøkelse hos jordmor. Riene var milde og ganske uregelmessige helt fram til kl 21. Da begynte det å bli vondere og hyppig. Ringte sykehuset rundt elleve på kvelden, da de kom m 5 min mellomrom. De ba meg vente noen timer. Det ble etterhvert skikkelig kraftig og smertefullt, og vi dro da de kom med 3 min mellomrom.

 

MEN nedtur - da vi kom fram til sykehuset rundt kl tre på natta så de at jeg bare hadde 1-2 cm åpning. Litt av en skuffelse! Hadde jo jobbet med rier i nesten 14 timer...

De mente undersøkelsen nok hadde trigget det. Fikk to paralgin forte og sovepille. De mente at dette var MASERIER og at jeg måtte sove og slappe av. Nå har jeg akkurat våknet etter 7 timer søvn. Glad for å ha sovet ut, men riene er i gang igjen. Hvert 10 min circa. Vet ikke helt hva slags forhåpninegr jeg skal ha nå. Nysgjerrige på hvor lenge kan man ha sånne maserier.

Begynner jo å bli utslitt og sår i underlivet må jeg si... Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ut som jeg har noe av det samme som deg! hatt det siden søndag.. på morran i dag så kom dem hvert 9 minutt i litt over 2 timer, men neida så gikk det litt over igjen..håpet liksom at det skulle gå kortere tid mellom hver.. så har dem kommet igjen veldig ujevnt utover dagen.. Etter at jeg var på undersøkelse i går så kom dem hvert 3-4 min en periode.. hun fant da ut at jeg hadde 2cm åpning.. har gått masse tur og prøvd å være i aktivitet (selvom det er vondt) men neida gir seg hver gang jeg får håp.. Jeg håper ting skjer av seg selv, men pga jeg har sukkersyke så blir jeg satt igang på torsdags morgen.. hørt at det er mye verre enn å starte av seg selv.. så GRUER meg!!! Lykke til, håper det skjer snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, til deg og!! Håper også masse på at det skjer av seg selv.

 

Her fortsetter det med jevne mellomrom. Nå har jeg bygget tårn i senga som er godt å ligge på. Funnet ut at det er mest behagelig å ligge der også m riene. Hvis riene kommer oftere skal jeg prøve å manne meg opp til mer bevegelse...

Spent på hva som skjer i natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...