Duo-yoghurt Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg har ringt lege i dag, men får ikke komme fordi de har ikke kapasitet pga influensaen. Problemet er at jeg gikk nesten 1 mnd over tiden og testet negativt. Så kom mensen (trodde jeg) ....nå har jeg blødd i 16 dager og jeg blør enda. Blør mer og mer for hver dag som går! Det virker ikke som det har tenkt til å stoppe med det første heller. Vanligvis har jeg ganske stabil syklus på mellom 30 og 32 dager. Mensen pleier som regel å vare i 5-6 dager. Så hva kan dette være?? Jeg har ikke smerter annet enn litt mensmurringer som er litt ubehagelig til tider. Jeg frykter jo et svangerskap utenfor livmoren, men da burde jo testene ha blitt positive eller? Blir veldig veldig veldig glad for svar!
MJ<3 Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Venninnen min var gravid utenfor livmoren, og det slo aldri ut på noen test. Håper du kommer gjennom til legen snart, dra til dem hvis du har mulighet:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Jeg synes du bør ringe sykehuset jeg. Bare forklar at du ikke kommer igjennom til legen din. Ved et svangerskap utenfor livmoren kan du miste mye blod så det bør du få sjekket opp i. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Merker jeg blir veldig provosert! På legekontorene som kun prioriterer influensaen. Faen, folk kan jo bli dødssyke og dø pga. andre ting en influensa. Nå mener jeg ikke at du kan dø altså, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Ring igjen og si du MÅ ha time. Det er ikke normalt at du skal blø slik som du gjør. Hilsen medisinsk sekretær
Duo-yoghurt Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2009 Tusen takk for svar. Nå har jo selvfølgelig legekontoret stengt for dagen da, så jeg får prøve igjen i morgen. Føler ikke jeg kan ringe legevakta, siden jeg har gått så lenge og det virker ikke som det er akutt. Men tusen takk for svar hvertfall
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Det her syns jeg bare var tull. Jeg vil ikke spekulere i hva som feiler deg på noe vis, for det har jeg ikke kunnskap til, men jeg kan si at du burde ha fått en time hos legen i dag eller i morgen. Selv har vi tatt inn en pasient som har blødd lenge idag, svineinfluensa eller ei... Mye tyder på at dette legekontoret ikke har hodet på rette plassen oppi alt kaoset...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 DRA å legevata, det er IKKE bra å blø så mye og så lenge... Dette har jeg selv vært igjennom akkurat, var hos gyn og lege og tok ul to ganger... Det kan i verste tilfelle være farlig å miste mye blod, spesielt om du har lavt blodtrykk i utgangspunktet... Lykke til
Gjest Tale30 Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Det er alvorlig at legekontoret avfeier deg på denne måten når du har blødd i 16 dager. Har du muligheten til å dra på privat legevakt? Volvat for eksempel? Da hadde jeg gjort det, og samtidig kontaktet media eller andre instanser med tips om denne behandlingen av pasienter. Det er virkelig helt sykt at folk ikke får komme til helsesjekk pga håndtering av influensaen da er det noe veldig galt et sted.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 merkelig at du blir avvist av legekontoret aviser deg på denne måten.. har du vært mye svimmel? Hvis du blir kvalm, svimmel, magesmerter, feber.. syns jeg du bør ta kontakt med legevakt ikveld. Hvis det ikke blir "verre" utover kvelden, synes jeg du bør ringe tilbake til fastlegen din imorgen evt bare dra dit... det er ikke normalt å blø så lenge.. jeg skal ikke spekulere i hva som kan være årsaken til den lange blødningsperioden, men absolutt- det bør og skal sjekkes! hilsen sykepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå