Gå til innhold

Hva slags youghurt er sunnest? (for barn altså)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naturell youghurt blanda med bittelitt syltetøy eller Litago? Eller andre typer? Tenker i forhold til sukker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er laget av kesam. Danomino eller hva de heter. De blir aldri med i tester fordi det ikke er yoghurt. Hadde de blitt med ville de ha vunnet leste jeg et sted for et år tilbake (sist gang dte var en test av yoghurter). Dessuten får man de i små beger også -genialt, for det er jo ikke _akkurat_ sunt uansett ;-)

Skrevet

Er test i siste Foreldre & Barn.

Biola kpm ut best hvis jeg ikke husker feil, Så vanlig naturell.

Man tar du syltetøy i ødelegger du den seieren, da bør du heller ta fruktmos i.

Litago kom ikke så bra ut, men ikke dårligst heller.

Skrevet

Danimio i små begre er med i siste test og de var laaaaangt unna å komme best ut.

Se siste Foreldre & Barn.

Skrevet

da skal jeg lese det =)

det var synd!

Skrevet

barn under 3 skal helst ikke ha biola da... har noe med de bakteriene å gjøre. Husker ikke hvor og hvem som jeg hørte det fra. Mulig det var noen i bhg.

Skrevet

Nei det aner jeg ikke.

Synes det maker så dritt at jeg aldri vil klare å gi det til mine barn uansett, he he he.

Skrevet

okei, takk for svar=) Barn under 3 år skal ikke få for mye Biola o.l nei, dette skyldes de LGG-bakteriene. Fikk vite det av helsesøster, ny forskning som viser at det ikke er bra..

Skrevet

Så rart at dere har hørt det om barn og biola, vi fikk nemlig beskjed om at Biola og annen sur melk var supert for sønnen vår som plages med hard mage. Og på Biola sine nettsider står det at man kan gi det fra 1 år :)

http://www.biola.no/38760.cms

Ellers er det vel ok å gi "vanlig" yoghurt? Eller er det veldig mye sukker i også? Gutten min er veldig glad i sviskeyoghurt bl.a.!

Skrevet

Jogolino fra Nestlé.. Fra 10 mnd og opp. Uten sukker, snupps liker iallefall :)

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt?:

"Danonini er basert på kesam. Det er en ferskost som er fattig på fett og inneholder melkesyrekultur, som gir den en syrlig smak. Dette ville ha vært testens store overraskelse og vinner, dersom dette var ren yoghurt, ifølge ernæringsrådgiveren" Foreldre og barn

Skrevet

Bra link- takk for tips=)

Skrevet

"Ja" yoghurten fra tine kom bra ut...

Evt vanlig naturell yoghurt med bær oppi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...