Maya&Leah*har født* Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg er 2gangs,men med datteren min var det mye komplikasjoner osv etter fødsel så henne har jeg aldri hatt på eget rom, grunnet at vi bodde på sykehus til hun var 7mnd å hadde egne nattevakter til henne der så jeg sov hjemme. Etter dette så var hun på et avlastnings sted inærheten av der vi bodde om natten. pga hun har vært trachestomert var det altfor skummelt å ha henne hjemme pga pustestopp osv. Så, når har dere tenkt til å flytte babyn inn på eget rom? Her må mine små søte dele rom,siden vi bare har 2soverom! Men har jo tenkt å ha lille gutt på rommet vårt for jeg har planer om å amme om han vil ha puppen såklart ;-) Men syns det er så vanskelig å vite når han evt skal på eget rom, er jo mange som gjør dette bare etter noen uker også?? Hmm.. Tips taes imot med stor takk :-D
3 blå Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Storebror fikk eget rom når han var ca 4 mnd. Da begynte han å våkne når vi la oss om kveldene og fra han fikk eget rom (og begynte å spise grøt) sov han hele natten rundt
Fullrulle86 Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Det er vel ikke noe fasit-svar på dette, men her i huset la vi gulle vårt på eget rom når jeg slutta å nattamme. Dessuten rundt samme tia, så begynte¨han å våkne hver gang vi la oss, så da var det på tide:o) Dere finner ut hva som passer best for dere!
*Charlee* Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Jenta mi begynte å sove rundt fra hun var 3 md og når hun var 5 md fikk hun eget rom. Det ligger ved siden av vårt da. Jeg synes det var veldig greit siden det var ganske trangt på soverommet vårt når vi hadde sengen hennes der. Har fått noen kommentarer på at det var l\tidlig, men for oss og henne passet det veldig fint. Med tvillingene får jeg se hvordan det går, er jo greit å se det litt an også.
Tremo Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Førstemann lå på rommet sammen oss til hun var 2 år, siden vi kun hadde ett soverom på den tiden Det gikk helt fint. Nummer to fikk eget rom når hun var 7 mnd., dva omtrent samtidig som nattamminga gav seg. Som sagt tidligere i denne tråden, så er det nok ikke noe fasitsvar på dette. Man må gjøre det som passer en selv og babyen best;)
Gjest Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 tuppa mi har sovet på eget rom helt siden vi kom fra fødestua,og det har gått bare fint:)vi hadde vugge til ho i stua der ho sov på dagtid(eller i vogna) og sov på rommet sitt på natta.greit å ha litt klare forskjeller på natt og dagsovinga,syns jeg.har ei gjesteseng stående på rommet hennes som jeg brukte når jeg ammet henne på natta.genial løsning:)
vi blir 4 :o) Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 lillegutt ble flyttet på eget rom da han var 8 uker.. vi sov vegg i vegg da, så jeg kunne fortsatt høre han knirke.. ) Grunnen til at vi flyttet han så tidlig, var at jeg ble bare liggende og lytte på han, og fikk ikke sove. Når vi flyttet han, virket det som at han sov bedre også. Nå skal det sies at jeg ikke ammet han, og måtte allikevel opp og lage flasker om natta.. hadde jeg ammet, hadde vi nok delt soverom litt lengre!
gutt2år+prinsesse.9des.09 Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Gutten min på 2 år sov inne hos oss det første året, syns ikke han var stor nok før det. Hende jo at han ble syk og kastet opp, eller andre ting, og syns selv det er greit å vite at jeg får det med meg. Tror nok det blir sånn nå også, jeg har til og med babysensor, som piper hvis pusten avtar, er litt den egnstelige typen kanskje. Men syns også det er veldig praktisk med ammingen at jeg bare kunne løfte han opp til meg, så jeg slapp å våkne så veldig. Syns det er kos å la de sove i sengen av og til også men man finner fort ut hvordan man liker det selv, ikke vits å planlegge for mye på forhånd tror jeg..
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Jeg og samboeren har planer om å vertfall ha lille gutt inne på vårt soverom det første året så får vi se, hvis vi ikke føler oss helt trygge med å flytte han ned på eget rom da heller så får vi heller ta det som det kommer men planen er å vertfall ha han på samme rom som oss ett år, med tanke på amming og egen betryggelse
hormonia&alienimagen3 Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 snuppa mi er 1 1/2 og hun sover inne hos oss...Så har vi bare et soverom også da,men vi har egentlig tenkt og ha begge inne hos oss så lenge vi føler det går bra...Så får vi heller flytte på oss når dagen kommer at det blir for lite...
ellesant Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Vi har tre barn, og de ble flyttet inn på eget rom da de var ca 6 mnd, + - noen uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå