Gå til innhold

når flytter man babyen på eget soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang med oppussing av ny leilighet nå, har 4 uker på oss før vi må ut av den gamle. Pga tid/kapasistet og økonomi tenkte vi å vente med det som skal bli barnerommet til over nyttår, og heller bruke tid/penger og energi på stue, kjøkken og voksensoverommet før vi flytter inn.

Hvor lang tid har jeg på meg før barnerommet bør være klart? Hadde dere klart å fikse sånt mens dere hadde permisjon?

Mini kommer etter planen midt i januar, så tviler på at jeg orker å bare "kjøre på" etter at vi er ferdige med flyttinga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første lå på vårt rom til han var et år, fordi jeg ammet om natta, og synes det var greit å ha ham så nært som mulig for å ikke våkne mer enn nødvendig i løpet av en natt.

Men det første halvåret burde vel i hvert fall ikke være noe problem å ha babyen på deres soverom, barnerom er ikke noe å stresse med:)

Skrevet

Vi flyttet henne over da hun var ca. 9 mnd.

Skrevet

Jeg la gutten over på eget rom når han var 4 mnd.

Tror jeg ville gjort det klart på forrhånd, utrolig hvor dagene blir av når du har en liten en. Det trenger jo ikke koste allverden å evt male/tapetsere, møbler kan du jo ta etter hvert som du trenger det :)

Skrevet

Vi flyttet eldste mann når vat 6 mnd fordi han lagde så mye lyder om natta. mini lå på vårt rom til han var 10 mnd.

Hvis jeg var deg ville jag ta rommet så fort som mulig så dere har muligheten til og flyttet babyen ut hvis det viser seg og være det beste.

Skrevet

lillegutt lå i stua de 2 første månedene utenfor vår dør og så inn på eget rom. Vi greide aldri å dele rom, alle 3 bråker for mye og forstyrret hverandre.... så slike ting varierer jo, alle familier er forskjellige;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

VI flyttet snuppa over når hun var 6 mnd. Hun ble veldig urolig når vi kom og la oss og min mann skulle opp på jobb. Fungerte mye bedre å flytte henne over på eget rom. Både hun og vi sov plutselig MYE bedre!

Skrevet

Det er jo individuelt, hva som passer for noen passer ikke for andre. Jeg flyttet gutten over på eget rom da han var 12 dager, fordi jeg ikke klarte å sove med ham på rommet (jeg sover ekstremt lett, og han laget jo så mange rare lyder:D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...