lille gull skal bli storesøste Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Noen som har prøvd dette?? Jeg har noen stående etter førstemann, men husker ikke hvor tidlig man kunne begynne å ta de. Er i uke 36 nå og har en stor baby i magen jeg gjerne vil få ut litt før, så prøver alt nå..
ch88 Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Hva hjelper disse bringebærkapslene til egentlig?
<3lovebaby<3 Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 De skal modne mormunnen og hjelpe til i ettertid med at underlivet skal stabilisere seg raskere. Jeg tok disse tablettene med sistemann og startet i uke 35, fødte uke 36+4. Fødselene startet helt naturlig med vannavg. Har også igjen fra forrige gang og begynte med de i uke 35 nå også, er i uke 36+3 nå, ikke født enda:) Du kan fint starte med de nå, 1 mnd før ca fikk jeg beskjed om. Tror det er veldig induvid.hvem som har noe effekt av dette og ikke. Skader ikke å prøve, er jo helt naturlige varere:)
Jahoo Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Æsj.. De er grusomme.. Kaster opp annenhver gang jeg tar dem.. Men hva gjør man ikke..
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 hmm, de hadde jeg glemt. Tror jeg skal finne de frem. Forrige gang startet jeg fredag og vannet gikk med et splasj tirsdag. Fødte da onsdag 38+5. Antageligvis tilfeldig, men er jo lov å prøve. Men skal vente litt, har ikke tid til fødsel enda ;-)
sjøsamen Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 jeg har brukt de siden uke 36... og har termin i dag. Så er nok ikke alle det hjelper for. Vurderer å dytte i meg hele boksen i dag i håp om at det hjelper... Men masse lykke til
Abracadabra Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 jeg trodde de skulle hjelpe til å "trene opp" selve livmoren, altså muskelen, så den blir sterkere. trodde ikke det hadde noe med modning eller å unngå rifter osv å gjøre, men hvis den har det så er jo ingenting bedre. trodde muskelen skulle bli sterkere, og når man fortsetter å ta dem etter fødsel så skal livmoren raskere trekke seg sammen igjen til normal str., som jo hjelper med renselsen osv. og jeg er forresten helt enig i at de smaker grusomt! blærch!
_ThEoMaMmA_ Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 det skal ikke fremskynde fødselen i det hele tatt...er veldig mange som tror det....den skal hjelpe livmora å trene til fødselen...å gjøre huden mer elastisk!!og etter fødselen hjelpe livmora å trekke seg raskere sammen!man kan ta disse kapslene hele tredje trimester...jeg begynte i uke 32...da jeg var en uke på overtid måtte fødselen bli satt i gang, jeg var ikke moden i det hele tatt...babyen min veide 4625g så han var stoor...men revnet ikke i det hele tatt...mulig de hjalp på elastisiteten der nede da...:)tilfeldig kanskje...ikke vet jeg...
_Løvemamma_ Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Jeg har også lært at det elastisiteten de skal hjelpe på. Jeg drikker bringebærblad-te istede (vet mange synes den smaker vondt, men med litt honning i synes jeg den bare smaker som en helt grei te). Den kan man drikke litt av hele svangerskapet (skal vist hjelpe mot svangerskapskvalme også, men det viste jeg ikke før forrige uke...). også trapper man opp mengden de siste 4-5 ukene før fødselen. Her står det litt mer http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334
hormonia&alienimagen3 Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Jeg og har hørt at det er for at livmora skal trekke seg bedre,kjappere sammen etter fødsel.Også skal det hjelpe på riene,de blir sterkere.Tok de forrige gang men husker søren meg ikke når jeg begynnte på de... Men jeg hadde jo nærmest "drømmefødsel" da,tok tre imer eller noe sånt fra det begynte til det var slutt...endte opp med ett sting trur jeg men det var mer for at jeg nesten revnet...Men jeg tok både bringebærkapsler og tran kapsler,fikk høre det at den komboen hjelper livmor og hudens elastitet... Har ihvertfall alle planer om og gjøre det meste på den samme måten denne gangen...Eneste er jeg tenkte jeg skulle prøve og huske og smøre meg med jordnøttolje denne gangen og...Det glemte jeg sist...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå