Gå til innhold

Hvor lenge tiner eggene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke mulig å tine opp en annen ampull om de som blir tatt opp først ikke overlever?

Man setter ikke el-sprøye når det er fryseforsøk så man bør jo evt kunne utsette innsettingen 1 dag.

Eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, sjekket dette idag og jeg fikk beskjed om at det er opp til labratoriet og deres kapasitet som avgjør hvorvidt det skal åpnes en til ampull :) Men skal du ta el sprøyte?? fikk beskjed om at jeg bare skulle ta østrogen piller...

Skrevet

Hei.

Jeg har satt inn fryseegg for en uke siden. Der tok de opp to egg først, begge viste seg å ikke være bra nok til å sette tilbake etter opptiningen. De rakk fint å tine opp to egg til som var klare til innsett når jeg kom til klinikken utpå dagen.....

Så det kan la seg gjøre om kapasiteten er tilstedet på klinikken:=)

Ingen el-sprøyte på fryseforsøk, kun progrynova tabletter og crinone (evt annet progrestron tilskudd)

Masse masse lykke til!

Skrevet

takk for info :) men hva er forskjellen på progynova og crinone? har tatt crinone og må si jeg håper på noe annet neste gang, tror jeg trenger mer support enn som så...

Skrevet

Progynova er for å hindre egg å utvikle seg,de har man jo klare til å sette inn...

Crinone er progesteron som skal hjelpe egget å feste seg.

Skrevet

Jeg hadde fire egg til frys etter første uttak. Dagen før jeg skulle få satt inn fikk jeg telefon fra St.Olavs og de fortalte at de hadde tint ett og ett egg men ingen hadde klart prosessen... Mulig de har ulik praksis rundt om kring, men i Trondheim ser det ut til at de tiner opp de eggene de har liggende.

Skrevet

Hmm...jeg har 6 egg på frys og de er frosset ned 2 og 2.

Tviler på at de tiner alle 6,men håper de kan tine opp flere hvis de første ikke overlever:-)

Skrevet

Tror de vanligvis tiner opp to og to egg (om du ønsker kun tilbakesatt 1 egg så tror jeg de tiner ett og ett egg av gangen....), iallefall gjøres dette hvis eggene er fryst ned to og to i ampuller.

For min del fortalte de meg at de hadde tint opp i flere omganger. Jeg hadde 2 egg i en ampull og ett egg alene i to ampuller. Så da tok de først opp den med to egg, der klarte kun et egg seg. Så tok de opp en ampull med ett egg, som var skadet under nedfrossing, og så tok de opp da siste egget (fordi jeg ville sette inn to egg). Derfor ble alle mine egg tint denne gangen, men de hadde ikke gjort de i mitt tilfellet om jeg ønsket kun ett egg tilbake....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...