Gå til innhold

Noen som har gått med åpning? 2gangs, 2cm og er moden ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen erfaringer med å gå lenge slik? Hvordan fødte dere i forhold og hvor raskt gikk fødselen?

Jeg har egentlig gått slik i nesten 2 uker da jeg var på føden forrige fredag med regelmessige kynnere.

I dag dro jordmor mormunnen (?) frem da den visst nok må ligge sentrert ved fødsel. jeg er også moden, så alt jeg mangler er rier. Konstaterte 2cm åpning. Jeg har konstant kynnere, men det har jeg hatt i 3 uker.

Babayen er ellers spinnvill i magen og har ikke festet hodet. Babyens bevegesle skaper mye vondter i magen og bekket, så noen ganger tror jeg at det er rier..

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har det veldig likt. Er også 2.gangs og fikk konstatert 1-2 cm åpning forrige tirsdag.

På kontrollen for 1 uke siden sa jordmor at mormunnen er sentrert og at det er 1-2 cm åpning, tøyelig og myk.

Har også masse kynnere, mest om kvelden, med ca. 10 min. mellom.

Men jeg venter ennå, 1 uker til termin i dag.

Skrevet

Aha, det var ikke positivt - det vil jo si at selv om hun sentrerte mormunnen min i dag at jeg enda kan gå i noen uker til:-(

Veldig slitsomt å gå på tå hev hele tiden synes jeg. Har 2 uker til termin jeg da. Kunne fint ha gått til termin hvis ikke det hadde vært for alle kynnere etc.

Har babyen din festet hodet?

Sender over litt fødestøv!!

Skrevet

Hodet var festet for 1 uke siden ja. Så jeg bare venter og venter og håper på å få vondt snart slik at jeg vet at nå blir det fødsel!

Er slitsomt å gå med disse kynnerne hele tiden ja. Er ikke vonde, kjenner av og til litt murringer. Er dine vonde, og hvor lenge varer de? Regelmessige?

Takker for fødestøv, og sender litt til deg også :)

Skrevet

Mine kynnere er ikke rie-vonde de heller, men det er skikkelig tak som sitter nederst imagen - har ikke hatt de regelmessige siden jeg var på føden, da kom de med 4.30 min imellom i 3-4 timer. Nå har jeg blitt så lei av å se på klokka at jeg vet ikke - men de varer i ca 1 minutt. Det som ofte er vondt er at babyen er spinnvill, så da kan jeg få rievondt av at han holder på inni der..

Jormor mente jeg skulle kaste meg over mannen så ville det nok løse ting, så spørs om jeg ikke skal gjøre det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...