Gå til innhold

Noen gravide her som har hatt svineinfluensa?Og det gikk bra..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såå usikker på hva jeg skal gjøre!Tror jeg har bestemt meg for å ikke ta vaksinen,men mini her har svineinfluensa,fått det bekreftet men er på 5 dagen nå. Fikk relenza av legen siden jeg ikke har blitt smittet(enda hun har ligget i senga våres om nettene og har hengt oppå meg nesten hele tiden)men leste litt om den på nettet og ble veldig usikker.På pakkningsvedlegget står det bla dette: Det finnes kun begrenset informasjon angående sikkerhet ved bruk av Relenza hos gravide. Selv om det så langt ikke foreligger noe bevis på at Relenza gir fosterskader, er det mulig at legen din vil råde deg til ikke å bruke det under graviditet.

Nå ble jeg ihverfall usikker!!skal jeg ta sjansen på at jeg ikke får det?

Hva hadde dere gjordt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vaksinert meg. Var også veldig usikker, men bestemte meg til slutt for det. Men har hørt at det tar opptil ett par uker før den virker.

Det som fikk meg til å bestemme meg var at en jeg kjenner sa til meg:

Hva hvis du satser på at det går bra, og det ikke går bra, da har du bare deg selv å skylde på. Kan du leve med det?

Er det ikke da bedre at du hører på det legen og helsemyndighetene sier og hvis det da ikke går bra, da kan du ihvertfall legge skylden på dem og ikke bare på deg selv. Fortsatt vanskelig, men litt lettere enn om det bare var din skyld..

Jeg tok vaksinen på torsdag, den eneste jeg merket var at jeg ble rød og litt hoven rundt stikk stedet. Men det har nesten gått helt ned nå. Ellers så er det fortsatt full fart i magen :o)

Masse lykke til med valget, uansett hva det blir :o) og masse god bedring til datteren din!

Skrevet

Jeg har hatt den nettopp, var ganske dårlig i en dag, så puslete i flere dager. Gikk veldig fint ja! Og ikke har jeg smittet resten i fam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...