Nerama Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Ble inspirert av juni og juli 2010 brudene, og lagde en tråd for august 2010 Her kan vi dele smått og stort,godt og (vondt) om vår store dag Komme med spørsmål eller tips! Jeg for min del er helt i starten med planleggingen,og bryllupet er satt til 28.08.10. Har vært en laaaang diskusjon om når bryllupet skal stå, om 1,2 eller 3 år.. Men hvorfor vente?! Så nå har jeg da ca 10mnd til å planlegge bryllup, og befinner meg i utlandet! :s Men det går vel på et vis, har sendt noen mailer å satt min mor i sving Hvordan ligger dere andre ann i planleggingen??
blockarella Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Så kjekt... :-) Vi skal gifte oss 07.08.10, og gleder oss masse! :-) Har mye på plass inni hodet, men ikke så masse på plass i praksis... ;-) Endel ting som ikke kan fikses så tidlig som dette, og noen ting som jeg ikke vil ta tak i før etter jul. Men dette er på plass: * Kirke * Selskapslokale (grendehus i Hardanger) * Gjesteliste (stort sett) * "plan for dagen", hvordan vi vil ha det... * Band (venner av svigermor) * serveringshjelp (venner av svigermor) * Forlovere og toastmaster(e) Tror ikke du er i store problemer fordi om du ikke har planlagt noe særlig enda, mange planlegger på kortere tid enn dette. :-) Men en god del av dette kan vel fint fikses fra utlandet? De fleste kirkekontorene kan mailes ift å finne ledige datoer, det samme med lokaler. Hvordan dere vil ha det, gjesteliste, forlover, toastmaster, kjole og sånt klarer dere fint å fikse der dere er... :-) Hvor vil dere gifte dere? Send meg gjerne en pm dersom du trenger litt hjelp eller ønsker noen tips... :-)
Fru-mamma Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Skal også gifte oss 07.08.10. Kun noen få ting på plass og det var ting som ble ordnet rett etter frieriet: * Kirke * Lokale (hotell med folk som serverer og pynter) * Foreløpig gjesteliste (må gå igjennom denne med foreldrene våre, ettersom de er med på å betale) * Forlovere * vet hvem vi ønsker som Toastmastere (ikke spurt ennå) Ellers så prøvede jeg mine første brudekjoler på lørdag. En veldig spesiell følelse. Hadde med meg min forlover.
Gjøkeredet③ Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Å så stas... Vi skal gifte oss 21.08.10. Ca 4 måneder etter fødsel, så håper å ha blitt kvitt babykiloene til den tid.. Det gikk greit denne første ganga, så er ved godt mot:o) Vi har på plass: Kirke Lokale Kjolen Gjestelisten Forlovere Bandet Nesten fotograf og videograf (Venter på bekreftelse) Også noen andre små dilleting.. Blir litt sånn blind i denne jungelen av ting som skal gjøres, så vet liksom ikke helt hva som er det neste på listen... Men kjenner jeg gleder meg som en unge til den store dagen.. )
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Hi! Vi skal også knytte de sterke bånd 07.08.10 Jeg sitter hjemme med en 5 uker gammel sønn og mannen jobber 24/7. Det har blitt liiite planlegging og vi begge har begynt å svette litt Vi må få satt lokalet snart, men vi har veldig vanskelig for å bestemme oss for hvor! Vi er veldig usikre på hva som er vanlig mht antall gjester, HVEM vi skal invitere, og til hva. Vi har lyst på en stor fest, men en mer intim middag. Min slekt bor 4-5 timer unna og om jeg inviterer onkler og tanter til middagen, og søskenbarn bare til festen etterpå så er det vel noen/de fleste som ikke kommer bare for å komme på en bryllupsfest? Et lite dilemma her altså på hvordan vi skal gjøre det :-P Så er det jo også forlovere og evt. brudepiker. Vi er en tett knytta jentegjeng fra barndommen av. Alle er like godt kjent med hverandre og vi er særs åpen for hverandre blablabla :-P Så hvem skal jeg velge? Min kommende mann har to forlovere, og det tenkte jeg også å ha. Har vel den ene, så vi får se hvem nr 2 blir. Har heldigvis ei venninne som er makeup-artist og som vil gi sminke og styling i gave det er jo helt fantastisk! Har også en venninne som kan gjøre hår. Når det gjelder musikk så er forlovede musiker og daglig leder i en org som jobber for musikkmiljøet i Trøndelag, så band og underholdning vil vi nok finne lett ^^ han vil sikkert spille litt selv også Brudekjolen har jeg absolutt ingen aning på haha.. er det noen som veit hvor tidlig ute man må være med bestilling eller i d hele tatt prøving ? hehehe.. Jeg har vært på Agape å sett.. meen.. er ikke helt happy. Jeg passer ikke i silke og annet skinnende stoff. Jeg bør ha chiffon eller noe annet mykt. Og det er det lite av i Agape. Jeg skal høre med en sydame hjemme i Molde om hva hun tar. Veit sånn ca hva jeg vil ha.. tror jeg.. hehe.. Jeg er fotograf selv og har en del kollegaer som gjerne vil ta fotos. Jeg og forlovede jobber som grafisk designere så invitasjon/takkekort/ evt bordkort blir laget i hjemmet. Tror ikke vi er typen som lager scrapbooking, men det kan jo alltids være at jeg vil gjøre noe mer med klipp og lim en måned jeg har nok av tid. I permisjon har man jo gjerne nok av dét Ellers noe viktig; vi skal gifte oss via Human Etisk Forbund og vil ha utendørs seremoni Jeg nekter Tinghuset Blir for upersonlig for både meg og forlovede Lamper i trærne, masse hvitt og alt m en vintage stil
Lille my ;) Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Hei Vi skal også gifte oss 7 august Har fått ordnet: Kirke festlokalet og kokk Frisør og make up Musikk har vi ikke fått bekreftet enda, de kunne ikke svare før over nyåret når dem viste ferie o.l. har fått ordnet ei som synger 2 sanger i kirka. Gjeste liste har vi begynt på, men er ikke helt finpusset enda. Tja, d var vel d foreløbig.. Kjempe morro å planlegge bryllup!!
Lille my ;) Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Jeg har fått forlover, men samboer har ikke helt bestemt seg enda hvem han vil ha..
Fru-mamma Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Da var bryllupsreisen bestillt=) Tar med oss ungene til deilige Alicante to dager etter bryllupet! Det blir deilig!
Nerama Skrevet 15. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2009 kosli å høre om alles planer her! jeg er fremdeles i utlandet, forventet hjemreise er ca 12 des! å det blir gull.. men har sålangt brukt tia her til å designe kjolen min, første prøving nå på mandag.. veldig spennende! ellers er forlovere,kirka,toastmaster i boks.. venter på svar fra lokale,mat og musikk! tar det igrunn med klinkende ro nå.. skal se litt på utforming av innbydelser og bordkort på tirsdag! Men... jeg har tenkt på det med farger! Jeg liker ikke et standard bryllup med en farge, typ grønn som går igjen i alt! Jeg går for diamanter,swarovski, hvitt og lys lys grått med innslag av svart! høres muligens kjedelig ut, å jeg har fått masse pepper av ei venninne.. men jeg føler at dette er mer meg, å det er jo tross alt mitt bryllup??? Har også fått litt pepper ang gjestelista... så langt er det 40 til maten og 30 til kaffen.. av disse 70 er kun 20 familie.. Men vi ser ikke poenget med å be masse familie, det er vennene våre vi vil at skal ta del i dette! men men... alle kan jo ikke være enige!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Vi gifter oss 14.08:-) Dette er klart:-) Kirke Lokale Kjole Min forlover Gjestelisten, tror jeg 2 flasker vodka:-p Vi inviterer heller ikke alt som kan krype og gå av slekt og langt utti familie. Venner og nær familie skal ta del i denne dagen:-))
~sjiraff~ Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Vi har satt av 21.08.09 men forleøpig er det kun kirken som er bestilt. Vi er i grunn ganske uenige om hvordan festen skal være så har litt igjen på diskusjonen der før lokaler må bestemmes )
januarprins80 Skrevet 22. november 2009 #12 Skrevet 22. november 2009 Vi har tenkt å gifte oss august 10, og har begynt med gjesteliste, lokale og kirke. Vi venter vår første baby i januar 10 og alle rundt oss anbefaler oss å vente noen år med bryllupet. Ingen av oss er spesielt stresset over baby og bryllup i løpet av ett år, men alle rundt oss gjør så utrolig mye ut av det. Er det andre som er i samme situasjon og som føler det kan bli mye?
floga har endelig fått spire Skrevet 24. november 2009 #13 Skrevet 24. november 2009 Vi gifter oss 28.08.2010:) - Hvis kirken er ledig;) Sambo ordner det denne uken når lokalet er i boks. - Gjestelisten er klar, ca 80 stykker. - Vi skal ha tapas - Har 5 kompiser som er DJ`er så musikken er nok ingen problem. - 2 venner som er fotografer - Venninner som er frisør og stylist - Sambo er en fantastisk hobby-kokk så han lager bryllupskaken;) - Fargetema er sølv og lilla, skal la de fargene gå igjen i invitasjon, bordkort, program, pynt ol;) - tenkte å lage buketten selv da jeg vil ha en veldig enkel en. Ser for meg en type blomster det stilkene er bundet sammen av lilla silkebånd. - Jeg har ikke prøvd kjole enda men har sett meg ut en på Agape. Den kostet "bare" 5.000,- Så vi er veldig heldig da vi har mange venner som jobber med det vi trenger til vanlig:) Så vi sparer mange mange tusen der! Vil ikke at det skal bli kostende alt for mye. Ja det skal være en drømmedag men ikke en dag som gjør oss til gjeldsslaver;) Har ikke sagt noe til noen enda, tenkte jeg skulle fortelle mamma og pappa det når vi reiser hjem til jul:)
second_time Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 21.08.2010 er datoen for bryllupet vårt :0) Vi skal ha en privat vielse i kirken og bryllupsfest med bare 40 gjester i etterkant. Vi har alt pakket og klart allerede. Lokale, mat, brudekjole, forlovere, musikk, kaker, ja, you name it ;0) Masse lykke til i planleggingen dere andre!
triam Skrevet 18. desember 2009 #15 Skrevet 18. desember 2009 Vi skal gifte oss 14 august, har termin 27 mai.. så har 2 og en halv mnd på å komme mæ i form:) hehe! men det går sikkert helt fint! Har gjort; Bestilt kirka Ordna lokala Tante som e frisør Venninna av forlover som e make-up artist Begge sine forlovera Kjøpt kjole Bestemt tema Bestilt invitasjona. (avvente resten te man får svar, så man slepp å bestille for mange av alt andre) Mamma og svigermor står for maten Tanter og venninner tar kaken Bryllupskaka blir laga av ei venninna av mamma som e konditor Ska te oslo i januar for å kjøpe resten av pynten.. Fotograf e svigersøstra te mannen min Toastmaster e bestemt, men ikkje spurt Broren min ordner bil til og fra kirka Plages med bekkenløsning, så begrenes litt på ka æ kan gjøre sjøl da..
MillaCamilla Skrevet 21. desember 2009 #16 Skrevet 21. desember 2009 Vi gifter oss 14. august 2010. Kirke, fotograf, buss og lokale er bestilt og gjestelista er klar. Klær er også i boks. Har termin i februar så prøver å ha det meste klart til da, slik at vi kan konsentrere oss om babyen og jeg kan komme i form hehe:) Lykke til alle sammen.
Juli sommerbaby Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 Vi gifter oss 28.08.10 Det som er klart: Kirke, lokaler + mat/drikke, kjole + tilbehør (mangler sko!), brudepikekjoler, brudesvenn antrekk, bryllupskake, gjestelisten er klar. Det som mangler: Driver og kikker på nettsider ang invitasjoner nå. Tror jeg har funnet noe jeg liker der Blomster, tenkte også og gjøre det så enkelt og billig som mulig her. Fotograf Transport for gjestene Veteranbil e.l for oss En annen ting jeg får litt noia av er brudemakup/styling...:S Er livredd for at det blir katastrofe. Hatt flere fryktelige bomturer på frisører tidligere f.eks, og pga av det har jeg ikke vært hos frisøren på 10år!! Fortsettelse følger....
Fru-mamma Skrevet 20. januar 2010 #18 Skrevet 20. januar 2010 Da var kjolen kjøpt og gjemt hos svigermor. Er veldig lettet over at det ble den! Prøvd andre kjoler, men hatt denne i tankene hele tiden!
triam Skrevet 22. januar 2010 #19 Skrevet 22. januar 2010 Der va også spritvarene til bryllupet klart! Sparte over 2000 kroner på å kjøpe det over grensa! Veldig fornøyd med det!!!!
Nerama Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 23. januar 2010 hei igjen folkens! ser at det ordner seg mer å mer med planlegging her! Jeg er endelig hjemme igjen å klar for å planlegge! Noe er i boks, men mangler såklart mye enda... Min kjære tar alt med ro å sier at det er jo såååååå lenge til... tja, mulig det, men jammen går ikke tia fort også! Hittil er disse tingene i boks forlovere kirke lokale band mat kjole bartender innbydelser kaken mer eller mindre såååå lots of things left still! Men... er det mange av dere som benytter dere av hjemmesiden/bryllupsplanleggeren på bryllupsdagen.no??? jeg benytta meg av prøveperioden, og vurderer nå å betale...
Jente09&Jente12:) Skrevet 25. januar 2010 #21 Skrevet 25. januar 2010 Vi gifter oss også 28aug!! Dette er gjort: Invitasjoner er sendt ut i dag:o) Kjolen er klar,mangler litt tilbehør Lokalet er booket Kirken er booket Frisøren er bestillt Servitører er bestillt Masse mer igjen å gjøre!!!
hehs Skrevet 27. januar 2010 #22 Skrevet 27. januar 2010 vi skal gifte oss 21 aug, noe vi bestemte for noen dager siden, tenker jeg har god tid men ser alt dere har gjort så blir jeg litt stressa... hihi har i allefall: kirke lokale (nesten) hva vi skal ha til middag forlovere nesten kjole og frisør og make up (to venner) bryllupskaka (får den av et vennepar) gjestelisten (nesten) ja det var jo ikke så ille det, som jeg først trodde )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå