Gå til innhold

Noen over 43 som er gravid nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyfiken på om det er noen over 43 år som går gravid nå. Jeg vurderer ennå Hausken, og lurer på hvor mye jeg får igjen av penger hvis jeg velger en pakkeløsning til 42 000 kr? bare medisiner blir dekket forsto jeg, men har ikke oversikt over hvor mye medisiner over 15000 man får. Da blir kanskje ingenting dekket egentlig.

Så er det den store faren for å miste i min alder, er det verd det hele, det er så vanskelig å gå videre.

Noen som ennå har mot til å prøve? svar mottas med takk; for jeg holder på å gi opp her:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Magica,

jeg er ikke 43 men har ei perifer venninne som fikk baby i august, hun var 43 da. Det gikk ihvertfall kjempegreit. Men hun var av den heldige typen som hadde klart det selv (det var nok et "uhell" faktisk).

Når det gjelder privar behandling, så må man betale hele behandlingen selv, men all medisin over 15.000 som blir brukt på tre forsøk får man igjen fra HELFO. Veldig varierende hvor mye medisiner man bruker per forsøk, er alt fra 7-8000 og til langt over det dobbelte.

Du kan jo ta en utredning først, om du ikke allerede har gjort det, så finner du ut hvordan tingenes tilstand er og om det er verdt å prøve eller ikke? Vanskelig å si før man har tatt visse tester og kanskje til og med ett forsøk.

Lykke til :)

Skrevet

Hei...

Er ikke helt i den alderen enda...men over 40 kan man si..

ja...hva skal ma tro og gjøre?

Har hatt 8 søskenforsøk nå og mistet underveis...veldig i tenkeboksen for hva som er lurt å gjøre. Legen positiv enda og sier de fleste lykkes om man prøver lenge nok...

Så hva er lenge nok?

Man håper jo like sterkt på et mirakel...men det tar kanskje litt lenger tid? Alt i min prosess virker...

Viktig at man finner en lege man stoler på og som gir ærlige svar...og det gjør Mr. H.

Man leser jo om mange over 40 som blir mamma, så helt umulig er det vel ikke? Så lenge det ikke er noe medisinsk som sier stopp da.

Lykke til! Det er håp så lenge man prøver...

Skrevet

Hei.

Jeg har vært prøver siden jeg var 39 år, lyktes to ganger med inseminering - men mistet. Litt før jeg fylte 42 år bestemte jeg meg for IVF forsøk og lyktes. Jeg har en tett eggeleder, forhøyet FSH - men de andre verdiene var flotte (legen sa at vi måtte se helheten og det ga meg håp). Jeg tok IVF på Nordica i København, de måtte ta assisted laser hatching før innsettingen pga skallet var litt for tykt. Jeg hadde 6 folikler, de fikk ut 5, 4 av dem ble befruktet og 2 av dem var av god kvalitet til innsetting. Jeg satte inn to stk og en av dem festet seg :-) Har termin neste uke!

Det kostet mye penger, men så lenge jeg hadde håp ville jeg prøve. Jeg er singel, brukte anonym donor og får ikke refundert medisiner over 15000 kroner. Jeg gikk på lang regime, høy dose og medisinene kostet meg rundt 22 000 kroner. Jeg fikk tilsendt regimeliste og regnet ut hvor mye medisinene ville koste meg, jeg beregnet rundt 18 000. Men, så vokset foliklene litt for langsomt og jeg måtte da ta ekstra doser noen dager. Så det er alltid lurt å ha reserve liggende i tilfelle. Man vet aldri hvordan kroppen reagerer og hva man trenger underveis.

http://www.copenhagenfertilitycenter.com/

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger!

Skrevet

Så fin historie!

Lurer veldig på dette med AH...hadde positiv test i sommer og kanskje en nå...derfor tolker legen min det til at eggene fester seg, de bare utvikler seg ikke videre...

Hvordan kan man vurdere dette uten å se på eggene i det de settes inn?

Litt i tenkeboksen for tiden og hva som er lurt å gjøre videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...