ღMaritpusenღ Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Hei! Jeg har de siste dagene vært veldig plaget med vondt i brystet og oppover halsen, og antar det er det som kalles halsbrann eller brystbrann.. Er også ganske kvalm, særlig når jeg ligger. Når jeg setter meg opp raper og gulper jeg. Er umulig å vite på forhånd om det kommer bare luft eller om det er med mer. Når jeg gulper (sorry detaljer) er det skikkelig heslig smak, får litt sånn mavesyre-assosiasjoner i forbindelse med omganssyken. Men kaster ikke opp eller noe nå altså - er bare gulping. Kan derfor passe med beskrivelsen av sure oppstøt.. Har på denne måten diagnostisert meg selv, men problemet er - hva gjør jeg for å blitt kvitt faenskapet??? (begynner så smått å erfare at appelsinjuice ikke hjelper noe særlig, og heller ikke å spise så alt for mye på en gang)
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Har samme problem jeg.. Hjelper å ikke spise stekt mat, heller ikke sterk mat.. Drikk melk, spis youghurt, og mandler Det funker ! Ellers så drikker jeg ett stort glass med Nyco hver kveld, og i senga ligger jeg med hodet høyt Lykke til
fia08 Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 På apoteket selger de reseptfrie legemidler mot halsbrann og sure oppstøt. Eneste som lindret litt her forrige svangerskap. Google halsbrann så får du sikkert opp en liste med kjærringråd også. =) Hvis du er gravid så er jo dette veldig vanlig og går over. Men hvis du ikke er gravid ville jeg tatt det opp med legen.
ღMaritpusenღ Skrevet 3. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2009 Takk for tips dere! Er gravid ja - 32 uker nå.. Så det går nok over, men greit å finne ut hva som trigger det, slik at jeg kan unngå å fremprovosere det iallefall. For dette var ikke behagelig! Er ikke særlig glad i melk, men fant meg ei skål med frokostblanding med melk på, og det hjalp litt. Så blir det nok en tur innom apoteket i løpet av dagen for å høre om de har noen mirakelkur!
Lunda med lillegutt Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Vaniljesaus skal være bra, fungerte for meg forrige svangerskap, men jeg var ikke veldig plaget i utgangspunktet.
Gumman :-) Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Novaluzid mikstur fra apoteket er det eneste som hjelper her i gården, men det funker som bare det!
Lilleleen Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Gaviscon som man får tak i på apoteket, har hjulpet meg. Det smaker dritt, men jeg syntes det er værre med halsbrann. Du får den i pilleform og flytende,Pillene smaker mins. Ellers har jeg prøvd lovehearts og det har også funket )
Calexico Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Er ikke plaget av det selv, men har hørt at lovehearts skal hjelpe. Veldig sunt er det kanskje ikke i lengden, men godt:)
Nr 2 i magen:) Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Jeg slet veldig med det i hele forrige svangerskap og har allerede begynt igjen nå i uke 19. Helt ille. For meg var det verst på natten. Mine tips er å ligge med hode høyt om natten - jeg må nå over til tre puter. Og ikke spise sent på kvelden. Syredrikke ikke bra. Noen mener melk osv er bra, men tror dette bare lindrer der og da. Tingene på apoteket hjalp ikke meg, men det er jo individuelt. Noen knasker rå poteter og mener det hjelper. Mye råd. Du får bare teste ut ulike ting, og håpe noe hjelper for deg. Jeg husker da jeg kom hjem fra sykehuset etter at jeg hadde født og så alle putene stabla oppå hverandre i senga. Jammen såå godt å kunne slenge de bort. Hahaha!!!
<3 Maren <3 Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Jeg sliter også med dette. "Maritpusen", liker du sjokolademelk eller drikkeyoghurt da? Jeg har dette i frokostblandingen (blander sjokomelk selv med pulver.) Ellers synes jeg lovehearts og bananer hjelper. Veldig glad i epler, og merker at dette gir nesten kramper i mellomgulvet :-( Ellers - som de andre skriver, ligge med hodet høyere enn resten av kroppen fungerer bra for meg..
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Jeg prøvde alt, men endte med lovehearts. Det var supert! Melkeproukter syns jeg forverret saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå