Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet dere om det er mange som ikke får penger fra NAV når de går ut i permisjon? Jeg sendte søknaden min for 3 mnd siden og når jeg ringte i forrige uke og i går var den fortsatt ikke behandlet. Blir bekymret for at jeg ikke skal få penger jeg nå. Går ut i permisjon om en uke og trenger jo penger til lån og andre utgifter... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hørte at de ikke får behandlet søknaden hvis arbeisgiverern har glemt å sende dette skjema der d står at du har fått innvilget permisjonen... jeg ville ha sjekket dette...

Lykke til:)

Skrevet

Takk for det :-)

Skjemaet fra arbeidsgiver har de mottatt og det har de bekreftet til meg. Håper bare det går i orden, så jeg slipper å bekymre meg for det når jeg akkurat har født.

Skrevet

Treghet hos NAV ja...det høres veldig kjent ut, ring nav lokalt og hør med dem. De sier ikke alltid i fra om de mangler papirer/informasjon fra deg.

Skrevet

Jeg pratet med NAV lokal her nå for å høre om det samme,har ikke fått noe vedtak i posten eller noe,og går ut i permisjon om 14 dager.

Og leverte jo selvfølgelig skjema for en evighet siden.

De fortalte meg at de ikke behandler saken før den mnd du skal i permisjon og min lå altså da i kø til beghandling nå.

Så man får jo bare håpe at de er klare til utbetaling skal skje i slutten av mnd.

Lykke til

Gjest veldigspent_75
Skrevet

Har du sjekket om din arbeidsgiver forskutterer lønn. For meg er det sånn, og jeg vil da ikke merke noe til forsinkelser hos NAV. Du har kanskje sjekket dette, men kommer med tips for sikkerhets skyld.

Skrevet

jeg ringte nav i dag vedr mine papirer...sendte vel for 2 mnd siden... de har bare mottatt den - men blir ikke behandlet før jeg går inn i permisjon...og OM de av ajour med saksbehandlinga så rakk jeg da første utbetaling som lolkat hos meg var ca den 27 hver måned...dvs 27 desember for min del.....rekker de det ikke så får jeg ikke penger før 27 januar - hvordan skal man liksom betale regninger?

venninnen min fødte for 4 mnd siden, og hun fikk først permisjonspenger forrige måned....huff har sett hvor vanskelig det har vært - levd på mastrercard i 2-3 måneder...huff!

Skrevet

NAV ringte meg for 14 dager siden. Skal ut i permisjon 7. november. Sendte alle papirene inn for 3 mnd siden. Ringte i begynnelsen av oktober å lurte på hvordan det gikk med saken. Da hadde de ikke sett på den enda for det var så lenge til november. De har ringt meg to ganger etter det, og får penger i slutten av november! Så må nok leve på samboer en liten stund til..

Skrevet

Såpass ja!! Uff, jeg synes det er ille at de skal bruke tid og vi skal "tape" på å gå hjemme. Jeg har vært i kontakt med NAV, alle papirene er som det skal. Er bare behandlingstiden det går på. Jobben min forskutterer ikke lønn, så jeg er nødt til å få de til å behandle min søknad fort som fy.. Men ikke så lett når det er offentlig!! Får jo ikke gjort noe mer enn å purre. Og vil helst ikke sette meg nede på kontoret der nå heller. Har ikke tatt vaksina og vil ikke utsette meg for masse folk som kanskje har smitte. Så ikke så lett :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...