Gå til innhold

vaskemaskin: 5kg eller 6kg!???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskina mi har nå tatt kvelden :o(

MÅ ha ny fortest mulig, MEN er det nok med en på 5kg med to små barn og 2 voksne???

Elkjøp har ei AEG maskin til 3995kr, men på 5kg...

Gidder ikke kjøpe ei dyr en, da min dyre igjennom 7år har det bare vært tull med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 9 kg vi, og kunne gjerne hatt større, hehe... Ville nok tatt 6 kg, med mindre du er en av de som sortere tøy noe helt hinsidigs nøye og dermed bare får hundrevis av bitte små vask i stede for et par svære ;-)

Skrevet

5 kg er jo det de fleste har, trur ikke du vil merke så utrolig stor forskjell på 5 eller 6 kg, det gjorde i allefall ikke jeg.... men jeg drømmer om en 9kg's jeg da, som er lettere å vaske mannens tunge arb.tøy i ;o)

Skrevet

er vel litt slik opp og ned med sorteringen her, hehe..

hadde vært en drøm med 9kg jah, men det har jeg ikke råd til akk nå..

men hvor ca. mange vanlige badehåndklær får du inni når den er på 5/6kg da?

Vet ikke hva den var den min akk nå, men den får jeg kjempe fint 6 vanlige badehåndklær + ett par vaskekluter i..

Skrevet

Tja får vel inn ca 6 store dusjhn. ja, og litt kjøkkenhn og slikt ;o)

Spørs litt på hva jeg vasker hvor full maskin jeg putter i..

Skrevet

Min vaskemaskin har også takket for seg. Sitter og ser på ny på elkjop.no nå faktisk. Jeg har tenkt å kjøpe en som tar 8 kg :o)

Var ikke så dyr, egentlig. 6000,-

Jeg stapper så mye inn i maskinen at jeg har ødelagt den reimen som får trommelen rundt. Fikset det for noen år siden, og nå har den streiket igjen. Grrr.. Er ikke reimen denne gangen. Nå bare vil den ikke gå. Gidder ikke bruke mer peng på å fikse den.

Hva er galt med din maskin?

Skrevet

Et lite tips, maskina varer lenger om du ikke stapper den dritfull hver gang, så om du kjøper større maskin, ikke gjør det samme bare ;o) he he... da holder de lenger! ;o)

Skrevet

byttet trommelen 2x!

nå stopper den midt i ett program, vil ikke skylle, sentrifugere eller tømme seg..

Nå sist den streika var det med kosekluten til lille snuppen inni!

brukte ca.en halv dag på å fa maskina til å tømme seg så jeg fikk den ut!

er en 7år gammel whirpool maskin t ca. 7000kr (den gang)..

Skrevet

Det sitter noe fast i maskinen da? har du åpnet den lille luken nederst på vaskemaskinen? Sist vår maskin ikke ville sentrifugere stod det en skrue fast i den luken. Enkelt å fjerne.

Skrevet

Ja jeg vet.... Reparatørmannen sa at jeg ikke måtte ha mer enn ett laken i maskinen om gangen. HØH! Da blir jo skittentøyskurven aldri tom!

Nei, jeg må ha en som takler litt vekt :o)

Skrevet

Synes 5 kg høres lite ut. Selv har jeg en ny Bosch som tar 8 kg. Jeg vasker fulle maskiner, men desto sjeldnere. Føler det er mer økonomisk. Liker å vaske dynene, filleryer o.l og da må man min. ha 8 kg-trommel.

Skrevet

tenker du da på lofilteret?? :o)

der er det ingen tingen, det har vært ute ett ti tall`s ganger denne mnd`en, hehe.. tenker det er billigere å kjøpe ny enn å reparere ;o)

Skrevet

Ja det er det jeg også tenker. Gidder ikke styre mer med den maskinen. Er vel ikke lenge til neste ting ryker hvis jeg fikser denne nå.

Den er 8 år gammel. Jeg trodde ikke det var så mye, men det er vel gjerne det.

Tenk før i tiden varte maskinene i 20 år (ihvertfall i følge mamma) Sukk... det hadde vært noe det....

Skal inn på elkjøp og se nå på denne:

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/vaskemaskin/ARGD169EU/hotpoint-ariston-vaskemaskin

Håper den er bra. Må jo få kjøpt i dag, ellers blir klærne som ligger våte nå ødelagt...

Skrevet

Vi har en maskin på 8 kilo. Ariston eller hva den heter. Betalte 7000kr for den tror jeg.

Er i grunn ikke noe glad i merket, men må si jeg er veldig glad i den maskinen. Vi er 6mennesker i huset, og fire unger produserer veldig mye tøy. Og merkes at vi nå har fjortis i hus i tillegg til småbarn som plasker i alle vanndammer som finnes eller ikke finnes.

Vasker nå mindre tøy enn jeg gjorde før syns jeg. Kleshaugen er like stor eller større, men to vasker en dag så er alle kurvene tømt for en stund.

Den vasker veldig bra. Får dyner inni den, så null problem når det er oppkast i huset. Enda ikke vært noe galt med den, utover at den beveger seg litt, men akkurat det er mitt ansvar. Jeg var så dum å malte kjellergulvet med blank maling. (og det tar tid å kjøpe slike gummiknotter kan man si..... )

Skrevet

Så godt å høre, Camilla!

Jeg har nemlig akkurat vært og kjøpt den maskinen :o)

Nå skal jeg rydde ut den gamle og få inn den nye!

Wohoooooo!!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...