Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Var på barseltreff i går. Barna er nesten 1 år og spiser mat som oss. Vi ble invitert på forsinka halloween "fest" fra 12 til 15. Da vi kom tok det tid før maten kom på bordet,men ikke til oss voksne. Det var bare mat til barna. Jaja, tenkte jeg, jeg overlever. Men vi fikk ikke tilbud om en kopp kaffe eller så mye som et glass vann. Og jeg tenkte også det ville være en frekk ting av meg å spørre siden ingen andre spurte heller. Trodde det var vanlig høflighet å tilby besøket noe jeg?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Jeg ville også forventet et eller annet, i verste fall drikke!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 He he, frekk som jeg er hadde jeg garantert bedt om noe å drikke hvertfall, og evn delt litt tallerken med barnet mitt Det var rart at dere voksne ikke fikk noe!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Var ei som spurte om det var noe kaffe eller noe... Da svarte verten bare at hun ikke kunne lage kaffe... HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Jeg kan heller ikke lage kaffe. Eller jeg kan jo det, men den blir sikkert ikke noe god (da jeg aldri i mitt liv har drukket det). Men jeg har da hvertfall en trakter som besøket kan få styre med selv. Ellers så har jeg pulverkaffe i skapet..
Hildemor fra vest Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Var det privat barseltreff hjemme hos noen så synes jeg det hørtes veldig rart ut ja, hva fikk ungene servert da? Hadde smakt på deres jeg da hvis jeg ble sulten nok hehe
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 De fikk pølser og saft... tok en bit og en slurk saft, hehe... Kaffe kan ikke jeg heller lage, men da hadde jeg spurt om noen kunne det. HI
Hildemor fra vest Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Det var heldigvis bare 3 timer det var snakk om. Husker en påske vi ble invitert ut til et vennepar på landstedet deres. Vi skulle tilbringe hele dagen der så jeg spurte om jeg skulle ta med noe men det var ikke nødvendig. Vi kom der til i 13 tiden og når klokken begynnte å nærme seg 15 var vi middagssultne, da satte de frem en skål med nonstop. Så var det snakk om at vi skulle reise på fisketur å fiske middag men der ble det ingen napp og dermed ingen middag.Ikke hadde de noe i bakhånd. Nærmeste bensinstasjon var bare en som solgte bensin og diesel. I 18 tiden bare takket vi pent for oss og kjørte fort som F til nærmeste matbu, da hadde verken vi eller ungene spist siden kl 10. For å si det slik vi reiste aldri mer i middagsbesøk til dem...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Er det mulig? Når man inviterer så trodde jeg det var helt vanlig å servere noe til alle og ikke bare barna. Når vi får besøk så har jeg alltid noe å tilby. Og setter uansett over kaffen, selv om jeg ikke drikker det selv om dagen. Og ber man til middag, så satser man ikke på at man får fangst. Må ha vært flaut for dem å ikke ha noe i bakhånd. Skjønner godt at dere dro da. til deg over her. Mye rart man skal oppleve )
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Rart, men en går ikke sulten på barseltreff heller.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Hehe, jeg var ikke sulten da jeg kom, så det er ike poenget..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #12 Skrevet 3. november 2009 ser for meg en feit dundre som ikke klarer å gå noen timer uten mat nå........ En ting er at det hadde vært høflig å by på noe, men at en voksen blir utsulta på de knappe timene den er for dum.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Ja, jeg er skikkelig feit. Med min bmi er jeg vel egentlig undervektig, så dette var virkelig ikke poenget her. Men du kan krangle så mye du vil. Jeg syntes det bare var merkelig å ikke engang tilby noe å drikke når man inviterer folk hjem til seg. Utsulta var kun for å få oppmerksomheten så noen ville lese.. Hadde jeg skrevet noe kjedelig som barseltreff så ville ingen lest. Så da fikk jeg jo oppmerksomheten din også Og selvfølgelig så overlever man noen timer uten mat, ingen dør av det.
signe maten Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Jeg blir GLATT kjempesulten og i noen tilfeller sur og grinete pga det på tre timer! Og iom at det varte i tre timer så vedder jeg en femmer på at besøket ikke spiste fem min før de kom. Det rekker ikke jeg med min ettåring i allefall - tar minst 30 min å komme oss ut i bilen etter mat + kjøretid. Vi spiser jevnt utover hele dagen 2,5 -3 timer mellom hver gang. Og får jeg ikke mat når jeg skal blir jeg suuuuuulten! Det har litt med hva man er vant til vettu! Hadde jeg vært vant til å spise tre stooore måltider hver 5te time (sånn som jeg ser for meg at du gjør 12:00) så ville jeg nok også klart meg fint (Og ja, jeg serverer alltid noe når vi har treff her!)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #16 Skrevet 3. november 2009 Kanskje personen som faktisk hadde tatt seg bryet med å ordne fest for barna, var litt for sliten og stressa til å huske på de voksne?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #17 Skrevet 3. november 2009 12.00 her Jeg ville også servert hvis jeg hadde arrangert hos meg, men syns det er så utakknemlig og frekt å forvente det! personen hadde faktisk tatt seg jobben med å ordne fest for barna.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #18 Skrevet 3. november 2009 Men kjære deg.. Mener du virkelig at det er frekt å forvente en kopp kaffe når man blir INVITERT på besøk? Tropper man opp på trappa er det jo en annen ting, men en invitasjon er en invitasjon. Og hvis det er så ille å ordne til litt frukt eller liknende så kan man heller informere med det eller be alle ta med seg noe. Hallo!! En kopp kaffe!?? Er en selvfølge her hjemme ihvertfall enda ingen av oss drikker kaffe selv.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #19 Skrevet 3. november 2009 Hehe, jeg var på barseltreff og fikk servert munnfull-størrelse kakestykker, ca en til hver. Vi holdt på å sulte ihjel, plutselig "måtte alle hjem". Til vanlig spiste vi lunsj sammen, med rundstykker og gjerne en kake etterpå. Kan si forventningene ikke ble innfridd med de mini-kakene... Ikke undervurder apetitten til en ammende mor....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå