Gjest Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Da har vi sagt takk og farvel til bleiene! LilleM fant ut selv at. "jeg mår ikke ha bleie nå, Mamma"... Så siden da har vi gått på do. I tre uker har vi gitt klistremerker og premie for solid innsats, og nå trenger vi ikke det. Litt angst enda for å bæsje på storedoen, så om den ikke er tilgjengelig, ber han om bleie for å bæsje. Det er tryggest. Og det er greit. Mamma er veldig stolt av gutten sin, så vi tar smokken til jul, så har vi en riktig så stor gutt! Og da blir vel mamma enda mer verpesjuk etter en liten baby da.. Noen tips til å få overtalt gubben?
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Så utrolig bra!! Gratulerer til lille M. Her i huset er det ikke aktuelt. Mathea blånekter alt. Funderer om det også er fordi Mali har bleie... Ikke godt å si. Vi var nemlig i gang, men nå nekter hun så hun begynner å grine... Hjelper ikke å lokke med nonstop en gang... så vi får ta en lang pause... også tenker jeg at når Mali klarer å sitte, så skal hun få sitte på potta, så kanskje det blir stas for storesøster også... Hvis ikke hun endrer seg til da...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Oj, så utrolig bra. Så deilig å være ferdig med bleiene! Her har vi også kommet i en liten periode med streik, kan være pga lillesøster. Klistremerker og løfter om gaver funker ikke, hun vil nemlig bare ikke, så da venter vi. Er glad vi fikk til smokkeslutt før lillesøster kom hjem da, den hadde blitt verre tror jeg. Du har god grunn til å være stolt! :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Hei, Ja det må jeg virkelig si er flott at dere har klart. Veldig bra når de er motiverte. Her sier M selv at hun skal slutte til sommeren. Så her bare øver vi når hun selv vil.
Millapril Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Gratulerer! Det er jo supert å få det til ved at de ønsker det selv. Her er vi ikke komme så langt. Driver med tilvenning av denne ringen til toalettet, som hun synes ser litt skummel ut. Foreløpig kun sitting, uten at det skjer noe mer Vi tar det litt gradivis tenker jeg.. Har sett en slik fin potte med musikk som premiering for innsatsen, som vi kanskje må investere i. Smokk er et helt annet kapittel, og vi er langt unna målet. Begrenser det til soving og evnt trøst. Men den sitter langt inne merker jeg..
måken og vesla Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Gratulerer! Vi har begynt å jobbe med saken, men akkurat nå er det et lite tilbakeslag igjen. Hun var så vidt i gang før lillebror kom til, men så skulle jo han komme og samtidig skulle hun begynne i stor avdeling i barnehagen - så da tok vi en liten pause. Men så i forrige uke var hun interessert igjen, hadde til og med tisset i do i barnehagen, og flere ganger hjemme, så vi kjøpte klistremerker (etter råd fra en venninne fikk hun velge dem selv) og satte i gang. Hun tisset på do et par ganger i helga, men så var det stopp. Nå påstår hun at det er skummelt...Så vi får se hvordan det går...
Rødtopp75 og to små Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Så bra da! Gratulerer til dere alle. Her tisser storesøster på so innimellom og har også bæsjet noen ganger, avbrutt av perioder med dostreik, så det er nok en stund til hun er helt bleiefri. Hun får gå med truse noen ganger på kvelden og det er stor stas og går som regel greit, men hele dagen, der er vi ikke helt ennå
Solstråle72 Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Så bra. Gratulerer! Han er en flink liten gutt. :-) Her så øver vi på potten. Noen dager er han veldig flink, andre dager er ikke potten så populær. I allefall ikke når det gjelder bæsjing. Er veldig mange netter bleien har vært tørr, han er flink å tisse på potten morgen og kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå