Ann Helen Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Er det noen her som bruker nasonex mot støvallergi? Jeg sluttet å bruke den når jeg ble gravid, men er nå veeeldig plaget med tett nese og kløe i nesen. Har jo ikke lyst å bruke medisiner nå, men bare lurte på om det er noen andre som bruker nasonex under graviditet? :-)
NormaJean Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 jeg brukte nasonex under hele forrige svangerskap, fikk utskrevet av ØNH lege på Rikshospitalet. Nasonex virker lokalt og går ikke systemisk derfor er det harmløst å bruke det .Dobbelsjekket med en spesialist i fostermedisin..... Men er du usikker så ta en prat med legen din da:)
Ann Helen Skrevet 3. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2009 Tusen takk for svar! Det var betryggende. Jeg spurte legen om det, men alt jeg får til svar er at det er lite informasjon rundt det å bruke nasonex under graviditet. Men de har ingen negative virkninger av det. Så han sa jeg kunne bruke det, og jeg tror jeg må ha det, ellers blir jeg sprøøø!! Hehe..
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 I felleskatalogen står det: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Bør kun brukes av gravide dersom fordelen oppveier mulig risiko. Overgang i morsmelk: Bør kun brukes av ammende dersom fordelen oppveier en mulig risiko." Med andre ord, de har ikke testet det, og kan ikke gi noen garantier. Men dersom du er svært plaget bør du nok likevel ta medisin.
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Jeg brukte det i forrige svangerskap pga tett nese/bihulebetennelser. Hadde ikke brukt det dersom det ikke var for at jeg ikke fikk puste. Er vel ett steroid (husker ikke), så jeg brukte det kun en kort tid. Fått resept på det i dette svangerskapet også, men har klart meg uten.
Mamman til Joachim Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Jeg er også veldig plaget og fikk beskjed om at jeg skulle bruke det kun når jeg absolutt må. Men jeg har valgt å bruke neseskyller i stede, nettopp fordi man ikke vet. Kjøp nesehorn på apoteket og skyll morgen og kveld. Ikke lenge til du har mindre slim i nesen og kan puste (nesten) normalt. Mye bedre enn å ta sjansen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå