Gå til innhold

Hvis man blir gravid i disse svineinfluensatider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig? Er man utsatt for alvorlig sykdom i 1 trimester? Er det farlig for fosteret? Kan man ta vaksinen? Synes det er så dårlig info.. Mht vaksine, bør man ta den hvis man er i prøveperiode mht baby; tenk om man akkurat har blitt gravid, kan vaksinen skade da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I første semester dannes fosterets organer, man anbefaler ikke vaksiner i denne perioden. Dersom man må ha vaksine er det bedre å ta den fra andre trimester og utover.

De fleste gravide som får influensA vil bli friske og raske igjen, men dessverre er det en noe forhøyet risiko for komplikasjoner.

Skrevet

Jeg fikk influensa med påfølgende lungebetennelse og ble lagt inn på sykehuset da jeg var høygravid i forrige vinter, det var ingen god opplevelse...

Om jeg ønsket meg barn nå ville jeg faktisk satt prøvingen på vent til jeg hadde fått vaksinen. Her begynner de vaksinere de utenom risikogruppene om ca to uker, jeg ville tatt vaksinen og så kjørt på for å bli gravid.

Skrevet

Vi er godt i gang med prøving, men har bestemt oss til å ta en pause inntil jeg har fått vaksinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...